6 januari tot 12 januari: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 6 januari tot 12 januari: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

6 januari tot 12 januari:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

12 Januari 2014 | Italië, Rome

Maandag was mijn laatste dag van de vakantie. Ik had met 2 meisjes afgesproken bij school. We hebben een heerlijk ijsje gehaald (dat moet natuurlijk gelijk als je 2 weken uit Rome bent geweest). Het was echt heerlijk weer maandag dus hebben we de ijsjes zelfs zonder jas aan kunnen opeten en gezellig bijgepraat met z’n drieën! Maandagavond ben ik nog met het Zweedse meisje Cecilia uit eten geweest en een heerlijke pizza gegeten! Dinsdag ben ik voor het eerst weer naar school geweest. Dat ging niet helemaal goed in het begin maar het ging gelukkig al wel snel beter. Er waren een heleboel nieuwe mensen op school aangekomen waar ik nog bijna niemand van ken. Gelukkig zijn er ook nog andere mensen die er ook voor de vakantie al waren net zoals ik. Was wel erg leuk om iedereen die ik al kende weer te zien! Woensdag ben ik in de ochtend naar school geweest. ’s Avonds hadden we een feest van EF, dat was erg gezellig en er waren echt heel veel mensen!

Donderdag had ik dan ook voor het eerst lessen met de nieuwe mensen erbij. De les die we elke donderdag hebben voor de mensen die voor een langere tijd in Rome blijven was wel wat anders dan normaal omdat nog bijna niemand echt Italiaans sprak. ’s Avonds nog even met papa en mama geskypt. Vrijdag ben ik in de ochtend naar school geweest. Daarna ben ik met 3 andere meisjes, 1 Nederlandse en 2 Duitse naar het Palazzo delle esposizioni geweest. In dit museum is er op dit moment een tentoonstelling van de mooiste foto’s uit 125 National Geographic. De foto’s waren echt heel erg mooi en indrukwekkend! Zaterdag ben ik de hele dag thuis gebleven om te leren want donderdag heb ik weer een toets om naar het volgende niveau te gaan.. Zondag heb ik eerst gelucht met de zoon en zijn gezin van Renata en Manuel. Daarna ben ik naar het circus van Renata geweest. Was erg leuk om te zien! De plaats waar ik zat kostte normaal €80 maar omdat ik ‘de dochter’ van Renata was kon ik daar gratis zitten! Heb er heel erg van genoten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 21567

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: