13 juni tot 17 juni: - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 13 juni tot 17 juni: - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

13 juni tot 17 juni:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

17 Juni 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

13 juni:
Vanmorgen naar de school geweest voor de eerste keer. Eerst kregen we daar natuurlijk ook weer een introductie, daarna kregen er klassen toegewezen die nog geen vrijwilligers hadden. Ik had de klas met kinderen van ongeveer 8/9/10 jaar oud. Eerst moest ik vooral hun huiswerk nakijken, veel kinderen hier maken maar d'r helft van hun huiswerk of ze schrijven alleen de opdracht over. De docente vond ik niet echt heel vriendelijk aangezien ze alleen maar boos aan het schreeuwen was naar de kinderen, ook in hun eigen taal dus ik kon niet alles verstaan, ook stond ze niet op om wat op het bord te schrijven maar liet ze de kinderen dat doen en werd ze boos als ze het verkeerd schreven. Toen hadden we een pauze waarin de kinderen gewoon naar buiten gaan en maar gewoon doen wat ze willen. Ik had mijn fotocamera gepakt en dan willen alle kinderen gelijk op de foto en zelf foto's maken, zelf voel je je een soort van beroemdheid omdat iedereen met je op de foto wil, en dan niet één foto, nee wel 20. Toen gingen we weer naar de les en heeft onze begeleidster nog een foto gemaakt van mij met een heleboel kinderen uit de klas waar ik bij was. Weer lunchen in de Adventure Lodge en toen gingen we 's middags weer naar het weeshuis, daar hebben we bingo gespeeld met alle kinderen. De kleintjes kunnen nog niet echt de nummers lezen dus voor hen moesten wij de kaarten lezen en zeggen of ze het nummer hadden, anders begonnen ze gewoon het kaartje en de krijtjes te eten.. Eerst ging het heel goed, tot er op een gegeven moment een busje stopte met al het eten voor het weeshuis, de kinderen en ook de begeleiders werden helemaal gek, toen de mensen weer weg waren was de bingo één grote ramp geworden haha. In het weeshuis is één jongetje genaamd Owen die ook echt in het weeshuis woont en hij zat vandaag en gister een hele tijd bij mij op schoot maar hij kan echt geen seconde stil zitten. Op gegeven moment ben je blij dat je benen niet gebroken zijn aangezien een heleboel kinderen tegelijk je aandacht willen en er een hyperactief kind op je schoot aan het springen is. Maar het is wel heel erg leuk om te zien hoeveel liefde en bewondering de kinderen voor je hebben al bij de eerste keer dat je er komt.

14 juni:
Vanochtend zijn we naar het leeuwenproject geweest, daar hebben we met de oudere leeuwen gelopen samen met een aantal klanten en begeleiders. Toen gingen we om 10:00 uur naar het weeshuis waar we moesten meehelpen met het klaarmaken van de lunch, dat is alleen niet echt gelukt, we waren vooral met de kinderen aan het spelen eigenlijk. Toen zijn we gaan lunchen in de Adventure Lodge. Na de lunch gingen we met alle vrijwilligers die hier zitten, dus ook de leeuwenvrijwilligers, naar het weeshuis toe. Op zaterdag is daar blijkbaar altijd muziek dus we gingen met de kinderen dansen, het was echt heel gezellig! De oudere kinderen daar gaven ook nog een soort van optreden met een ingestudeerde dans, was erg leuk om te zien! 's Avonds nog gezellig met mijn kamergenoot gepraat.

15 juni:
Vanochtend moest ik om 06:00 uur overgeven, daarna erg misselijk. De hele dag in bed gebleven. Ik denk dat het van de malariapillen komt, veel mensen hier hebben er last van of last van gehad. In de avond nog een klein beetje rijst gegeten en toen om 19:00 uur gaan slapen.

16 juni:
Vanmorgen toen ik opstond voelde ik me behoorlijk goed, dus was ik mee gegaan naar de school in de ochtend. Daar voelde ik me toch echt niet goed dus ben ik weer terug gegaan naar de Adventure Lodge. Daar naar bed gegaan en met de lunch weer een klein beetje gegeten. 's Middags hadden we i.p.v een activiteit het plannen van de week. Dat was gewoon hier in de Lodge dus daar ben ik ook even naartoe gegaan. Daarna weer gaan slapen en nog met Sophie naar de supermarkt gelopen. 's Avonds wat rijst met groente gegeten en daarna nog even gezellig gekletst met de andere en nieuwe vrijwilligers. Ik heb het gevoel dat het weer de goede kant op gaat. :)

17 juni:
Vanochtend toen ik wakker werd hadden we hier geen water meer.. We hadden gevraagd hoe lang het normaal gesproken duurt om het te herstellen, toen zij de begeleidster "meestal wel binnen twee dagen".. Gelukkig deed vanavond het water het weer! Vanmorgen zijn we naar één van de tuinen geweest, een andere dan vorige keer. In de tuin moesten we wat omspitten, planten water geven en zakken met zand vullen. Ik heb ook nog een tijdje gewoon rustig gezeten aangezien mijn energielevel nog steeds niet 100% is. Daarna zijn er bij de leeuwen gaan lunchen en hadden we weer pauze. Vanmiddag zijn we naar het weeshuis geweest, er waren heel weinig kinderen en heel veel vrijwilligers. We denken dat alle kinderen opeens hadden besloten om naar school de gaan, nog beter natuurlijk! Toen in de Adventure Lodge heerlijk gedoucht en wat gegeten. Na het eten konden we nog T-shirts laten bedrukken met allerlei verschillende Afrika dingen, als het goed is krijgen we ze vrijdag, ik hoop dat het resultaat mooi is! Daarna nog even in de kamer gezeten en geklets en toen maar weer vroeg naar bed gegaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 21667

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: