28 juni tot 2 juli: - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 28 juni tot 2 juli: - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

28 juni tot 2 juli:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

03 Juli 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls


28 juni:
Vanmorgen weer vroeg opgestaan en naar de leeuwen gegaan, daar kregen we eerst wat warms te drinken aangezien het er erg koud was! Daarna zijn we met de leeuwen gaan lopen en kregen we ontbijt. Na het ontbijt zijn we naar het weeshuis gegaan om daar lekker met de kinderen te spelen, was erg gezellig en leuk! Daarna zijn we teruggegaan naar de Adventure Lodge en hebben we met alle vrijwilligers geluncht. Na de lunch zijn we gelijk vroeg weer naar het weeshuis gegaan met alle vrijwilligers aangezien veel mensen plannen hadden voor later in de middag. In het weeshuis was het weer een enorme drukte omdat er niemand naar school gaat op zaterdag. We hebben ze eerst lunch gegeven, daarna hebben we met ze gespeeld en toen kwam er een groep reizigers langs die van alles over het weeshuis en ons vrijwilligerswerk wilde weten, ook wilden ze snoep uitdelen aan de kinderen, ongeveer het enige wat je niet kan doen daar omdat de kinderen er helemaal gek van worden. We hebben nog met de kinderen liedjes gezongen en voor ze gedanst, daarna hebben we met alle kinderen afscheid genomen van de vrijwilligers dir. weer naar huis gingen. Daarna gaven een aantal oudere kinderen nog een dansoptreden voor ons allemaal. Helaas ben ik vanmorgen in het weeshuis hard door mijn enkel gegaan en kan ik er nu niet meer op lopen, ik hoop dat het morgen weer beter gaat!

29 juni:
Vandaag kan ik gelukkig weer op mijn voet staan en ook voorzichtig lopen. Vanmorgen lekker en lang ontbeten samen met een heleboel andere vrijwilligers. Daarna ben ik lekker bij het zwembad gaan zitten en heb daar een hele tijd gelezen. Na de lunch ben ik samen met een aantal andere vrijwilligers de stad in gegaan en daar hebben we de volgens onze begeleidster lekkerste chocoladetaart en milkshakes gegeten/gedronken, ze had gelijk, de taart was echt heerlijk! Daarna zijn we weer terug gegaan naar de Adventure Lodge waar ik nog even bij het zwembad heb gezeten en daarna gingen we alweer avondeten. Na het eten hebben we natuurlijk ook de voetbalwedstrijd Nederland - Mexico gezien en nog veel lol gehad met z'n allen. Het was een hele relaxte dag vandaag! :)

30 juni:
Vanmorgen weer naar de basisschool geweest. Toen ik de klas binnenkwam was het echt een grote rotzooi, de banken en tafels lagen op de kop en de kinderen liepen er doorheen te schreeuwen. Toen heb ik met een aantal kinderen de tafels weer rechtop gezet en heb ik aan ze gevraagd waar de docent was en het enige antwoord wat ik van ze kreeg was "no teacher" en een handgebaar dat ik niet begreep. Aangezien ze nog niet zo heel goed Engels spreken is het soms erg lastig om met ze te communiceren. Even later kwam onze begeleider de klas binnen en zei tegen de kinderen dat ze stil moesten zijn en wat opdrachten moesten gaan maken, daarna zei hij tegen mij dat ik ze maar gewoon wat moest leren aangezien ze het toch wel leuk zouden vinden.. Helaas heeft de docente nog nooit echt met mij gepraat en ik heb echt geen idee wat het niveau van de kinderen is of waar ze in de boeken zijn. Helaas luisteren de kinderen ook niet naar mij of doen ze net alsof ze geen Engels meer verstaan. Ik heb de concentratie er denk ik voor een half uur in kunnen houden en toen was het alweer een grote lawaaierige puinhoop.. Onze begeleider kwam nog wel een aantal keer binnen om te zeggen dat ze stil moesten zijn maar voor de rest hielp hij ook niet echt mee.. Ik vraag me af wat de kinderen elkaar wel niet hadden aangedaan als we er niet naartoe waren gekomen. Na de school zijn we in Adventure Lodge gaan lunchen en daarna hebben we de planning voor de week gemaakt, dat duurt letterlijk 10 minuten en daarna hebben we de middag vrij. In de middag ben ik nog met een aantal mensen naar het stadje gelopen, heb lekker gelezen en nog wat met de nieuwe vrijwilligers gepraat. Morgen gaan we alle goede en slechte punten van de projecten die we doen bespreken dus ik zal dan ook wel wat over de school gaan zeggen..

1 juli:
Vanochtend hadden we met alle community vrijwilligers een evaluatie over alle projecten die we hier doen. We hebben onze mening over alle projecten, de introductie, communicatie, enz. gegeven. Hopelijk gaan ze de veranderingen die we met z'n allen hebben bedacht ook echt doorvoeren. Ook hebben we met z'n allen nieuwe ideeën op tafel gelegd voor alle projecten zodat we precies weten wat we moeten/willen doen. We hebben voor elk project ook een "leading volunteer" gekozen en ik heb het weeshuis gekregen. Daarna ben ik met een aantal anderen de stad in geweest om een pizza te eten. In de middag zijn we naar het weeshuis geweest, de kinderen waren behoorlijk rustig vandaag haha. Ze krijgen altijd een papiertje en een pen waarmee ze de opdrachten die wij ze geven kunnen opschrijven en dan maken, aan het einde werden deze papiertjes papieren vliegtuigjes waarmee ze alle vrijwilligers probeerden te raken, daarna was het natuurlijk onze beurt om hun te raken, was erg grappig om te doen! Daarna lekker gedoucht en gegeten. Na het eten heb ik nog een tijdje met de nieuwe vrijwilligers zitten praten en daarna zijn we allemaal voeg naar bed gegaan.

2 juli:
Vanmorgen zijn we weer naar het bejaardentehuis gegaan. Er stond bijna geen druk op het water dus heeft het behoorlijk lang geduurd voordat we alle planten gewaterd hadden. We moeten als onderdeel van African Impact op 18 juli een nieuwe tuin hebben geplant, deze gaan wij bij het bejaardentehuis maken. Vandaag zijn we ermee begonnen. We hebben vooral de grond proberen schoon te maken door stenen, dode planten en ander afval weg te halen. Daarna hebben we nog het verhaal van één van de mannen die daar woont gehoord, omdat hij heel erg gedetailleerd vertelde hebben we helaas niet zijn hele verhaal kunnen horen. Toen gingen we weer naar de leeuwen waar we hebben geluncht, kip in pannenkoeken gerold was het vandaag. Na de lunch hadden we pauze en in de middag zijn we naar het weeshuis gegaan. We moesten ze eigenlijk Engels leren, helaas was er bijna geen papier en hadden we maar 5 pennen voor ongeveer 30 kinderen. Uiteindelijk zijn er meer pennen gekomen en is het ons gelukt om ze wat te leren. Vandaag heb ik ze geleerd hoe ze de maanden schrijven. Daarna vroeg ik ze wanneer hun verjaardag was, niemand van de kinderen wist dat! De kinderen hadden supersnel al geen concentratie meer dus zijn we daarna met ze gaan spelen en heb ik nog een heleboel leuke foto's gemaakt. Na het weeshuis hebben we gegeten in de Adventure Lodge en daarna hebben we nog een hele tijd gezellig zitten kletsen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 21654

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: