22 februari tot 28 februari - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 22 februari tot 28 februari - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

22 februari tot 28 februari

Blijf op de hoogte en volg Mariska

28 Februari 2016 | Thailand, Phuket

Maandag moest ik weer werken van 14.00 tot 00.00 uur. Het zou rustiger moeten zijn tijdens het werk aangezien het hotel niet meer 100% vol zit, maar dat was het helaas niet. Er zijn nog steeds twee groepen voor bruiloften in het hotel en één groep voor business. Die komen allemaal op een aparte tijd inchecken, maar wel vaak met een man of 10 tegelijkertijd. Maandag had ik ook een groep van 10 mensen die ik alleen moest inchecken, dan is het altijd even chaotisch, maar uiteindelijk ben ik er goed uitgekomen met hen. Het scheelt ook dat ze goed Engels spreken, anders duurt het nog drie keer zo lang omdat ik alles dan drie keer in andere woorden moet herhalen voordat ze het begrijpen.

Wat mij opvalt als ik op straat loop is dat ze je veel willen verkopen, wat natuurlijk normaal is aangezien ik in een erg toeristisch gebied zit en ik er ook uitzie als een toerist. Maar als ze je iets willen verkopen en je zegt beleefd “no thank you” dan blijven ze meestal niet aandringen en laten ze je gewoon doorlopen, dat vind ik wel erg fijn!

Dinsdag hadden we een drukke dag aangezien alles voor twee dagen voorbereid moest worden in plaats van één dag omdat het woensdag heel erg druk zou worden bij de Front Office. Gelukkig waren we met veel mensen en waren we op tijd klaar. Woensdag had ik een vrije dag en Wei Wei (Chinese stagiaire) ook, dus hadden we besloten om naar Koh Phi Phi te gaan. Woensdagochtend om 07.45 uur werden we opgehaald vanuit het hotel. Het was een goed georganiseerde tour en we zouden veel verschillende plaatsen gaan zien. We werden eerst naar de andere kant van Phuket gebracht met een busje, vanuit daar gingen we verder met een speedboot. De trip met de speedboot duurde ongeveer een uur. Toen kwamen we aan bij Maya Bay, het bekendste deel van de Phi Phi Islands. Hier was het zand echt heel erg zacht en wit, maar het was er ook heel erg druk met toeristen. We zijn hier ongeveer een half uur gebleven, vooral om foto’s te maken. Toen zijn we naar Pileh Cove gegaan. Daar konden we van de boot springen en even zwemmen in het water. Het verhaal dat Chinezen niet kunnen zwemmen heeft Wei Wei wel bevestigd, een zwemvest was wel nodig, en toen leunde ze nog op mij terwijl ik er geen had. Na Pileh Cove zijn we langs de Viking Cove gevaren en toen naar Monkey Beach gegaan. De naam zegt het al; er zitten allemaal apen daar. We mochten de boot niet uit maar we konden de apen wel bananen voeren en fotograferen vanuit de boot. Ik vond het erg leuk om te zien dat die apen tegen alle rotswanden opklommen. Hierna hebben we heerlijk geluncht in het Phi Phi Natural Resort, we hadden een buffet en het uitzicht vanaf het restaurant was echt heel mooi! Het strand was daar trouwens ook erg rustig, ondanks dat er wel wat hotels aan lagen. Na de lunch zijn we als laatste stop naar Bamboo Island geweest, een erg mooi strand waar we een uur de tijd voor onszelf hadden. Wei Wei en ik zijn gaan snorkelen en hebben uiteraard een heleboel foto’s gemaakt. Na Bamboo Island zijn we weer terug gegaan met de boot en het busje en waren we rond 18.00 uur weer terug in het hotel. Een zeer geslaagde dag en niet eens verbrand ondanks de felle zon de hele dag!

Donderdag had ik nog een vrije dag, eerst lekker uitgeslapen en daarna heb ik een lange tijd met Anouk gepraat op Skype (Anouk loopt nu stage in Amerika). Ondanks het 12 uur tijdsverschil hebben we toch een tijd kunnen vinden die ons beide uitkwam. In de middag ben ik wat gaan eten op een lokale markt, waar ze het eten verkopen en dan ook gelijk klaarmaken voor je, erg leuk! Daarna ben ik naar het strand van Patong beach gegaan. Een lekker rustig dagje! Donderdagavond was er nog een nieuwe stagiaire uit Taiwan aangekomen, Jessica. Ik kreeg een berichtje van Khun Bom (assistent manager front desk), waarin hij schreef: “Mali”. Dat ben ik dus ik dacht ik zal hem maar even antwoorden om te zien wat hij mij wilde vertellen. Toen schreef hij mij dat ik een nieuwe vriendin had. Ik kreeg ook nog berichtjes van Joey of ik nog wakker was en of ik dan samen met hem langs de nieuwe stagiaire wilde gaan om haar een biertje aan te bieden. Dat hebben we gedaan en we hebben nog een tijdje zitten kletsen, ondanks dat iedereen weer vroeg op het werk moest zijn de volgende dag. Het was wel erg gezellig!

Vrijdag moest ik weer werken, dit keer bij Guest Relations. Iedereen had mij al gewaarschuwd dat het veel papierwerk was en dat het niet echt leuk is. Nu weet ik dus dat dat ook inderdaad waar is, echt leuk vind ik het niet en niemand (behalve mijn manager) begrijpt ook waarom ik bij Guest Relations sta. Het is namelijk heel gedetailleerd werk en je moet met alle afdelingen praten, waar helaas niet iedereen Engels kan. Daarnaast is het handig als je weet hoe de Front Office werkt, helaas kan ik nog lang niet alles. Maarja, ik kijk het gewoon even aan en misschien wordt het leuker als ik ook echt weet wat er moet gebeuren en ik ook echt weet hoe het moet. Vrijdagavond heb ik samen met de twee andere stagiaires uit het hotel gezellig gegeten in het Rim Talay restaurant. In dit restaurant in het hotel mogen wij gratis eten (zolang we niet onze werkkleding aan hebben).

Zaterdag heb ik weer bij Guest Relations gewerkt en werd ik door mijn manager gevraagd of ik twee gasten het hele hotel wilde laten zien om hen een idee te geven van wat voor soort kamers we hebben, waar alles zit en wat we allemaal hebben voor faciliteiten in het hotel. Deze mensen wilden namelijk een kamer boeken maar wisten nog niet wat ze leuk vonden, gelukkig waren het wel aardige mensen. Het was een mooi moment om al mijn kennis van het hotel te laten zien! In de avond begon het hier ook nog te regenen, maar als het hier regent dan stroomt het water als een rivier van de berg af en uit de lucht komt het water met een hogere snelheid dan dat de douche ook zou kunnen doen. Het regende maar ongeveer een kwartier en toen was het weer voorbij. Het is hier het tegenovergestelde van Nederland, als het begint te regenen is iedereen blij in plaats van chagrijnig, haha. Zondag heb ik weer bij Guest Relations gewerkt en ik denk dat ik daar nog wel een tijdje zal werken, aangezien ze daar hulp nodig hebben. Zondagmiddag regende het weer. Helaas was er op dat moment een bruiloft gaande bij de Jetty (pier), waar geen dak is en alles al klaar stond, tafels, bloemen enz. Echt heel erg zonde!

Als iemand mij zou vragen om de smaak van de Thaise toetjes te beschrijven in één woord, dan zou mijn antwoord “raar” zijn. Ik kan nooit bepalen of het nou deeg is, of niet, of dat het nog niet gebakken deeg is, of dat het cake moet zijn, of eerder meer zoals pudding, conclusie: raar. Ook eten ze bonen met kokosmelk of zware rijst met kokosmelk als toetje. Ik heb er al een heleboel geprobeerd hier in de kantine, maar het is geloof ik toch niet helemaal mijn smaak. Maar: ik blijf proberen en wie weet vind ik er eentje die ik wel erg lekker vind!

  • 28 Februari 2016 - 17:43

    Kaj:

    Erg leuk je ervaringen ook in deze vorm te lezen Mariska. Succes bij Guest Relations komende week.

  • 28 Februari 2016 - 18:16

    Linda:

    Wat schrijf je toch leuk jouw avonturen op. Wei Wei die niet kan zwemmen, geweldig, haha.
    Succes met het zoeken naar jouw toetje!
    Liefs

  • 01 Maart 2016 - 17:38

    Els :

    Hoi Maris,

    Je krijgt al echt de swing van het werk te pakken. Leuk om je verslagen te lezen.
    Klaus gaat nu aan de slag met het lezen. Veel plezier daar. Mijn broer Ruud vertrekt 3 maart naar Bangkok.
    Misschien dat hij nog vrienden gaat opzoeken in Phuket en dan opeens opduikt aan de Front Desk.
    Hartelijke groet, Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 21663

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: