29 februari tot 6 maart - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 29 februari tot 6 maart - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

29 februari tot 6 maart

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 Maart 2016 | Thailand, Phuket

Maandag 29 februari heb ik weer bij Guest Relations gewerkt. Guest Relations staat direct onder het management, dus als er iets mis gaat is heb je ook gelijk een probleem. Zondag had ik een aantal formulieren ingevuld en Toey had deze gecontroleerd. Maandag zeiden verschillende managers dat ze allerlei namen op de lijst miste, Toey heeft het gecontroleerd en er miste twee namen, op een totaal van ongeveer 400. Vervolgens hebben ze Toey gevraagd waarom ze mij deze verantwoordelijkheid had gegeven (terwijl zij alles heeft gecontroleerd), zij zei ook tegen mij dat ze mij moest trainen en dat ik dan toch alles moet leren. Ik heb toen ook tegen haar gezegd dat als ik al die dingen niet mag doen, wat dan het nut is dat ik bij Guest Relations zat.. Zij zei toen ook dat het dan niet heel zinvol was en dat ik het gewoon moest blijven doen en dat zij het dan zou controleren. Ik denk dat het voor het management gewoon makkelijk was om de missende dingen (2 namen) op mij af te schuiven omdat ze weten dat ik nieuw ben en nog niet weet hoe het moet, maarja ik zie wel wat er gaat gebeuren, het huidige rooster loopt tot zondag en dan ben ik nog steeds Guest Relations. Ben benieuwd wat er op het volgende rooster staat! Maandagavond heb ik met Wei Wei gegeten in het Rim Talay restaurant en de kok kwam nog naar ons toe om allemaal grapjes te maken. Na het eten zijn we naar de 7 eleven gelopen en daarna hebben we met de vier buitenlanders nog een biertje gedronken. We waren een beetje aan het grappen met elkaar en toen hebben we allemaal een naam gekregen; the little one (Jessica), the tall one (ik), the big one (Joey) en the old one (Wei Wei), ondanks dat Joey ouder is. Leuke avond gehad!

Dinsdag heb ik overdag gewerkt van 11.00 tot 21.00 uur en ik geloof dat dat mijn nieuwe werktijden zijn. Ik begin het nu wel iets meer naar mijn zin te krijgen bij Guest Relations, nu ik ook iets beter weet wat er allemaal moet gebeuren, maar toch blijf ik de Front Desk leuker vinden. Sommige van mijn collega’s blijven me ook maar vragen wanneer ik weer terug kom, terwijl ik hier zelf niet over beslis. Dit is wel een teken dat ze me wel aardig vinden, dus dat is goed, haha. Dinsdagavond hadden we met z’n vieren afgesproken om uit te gaan. We zijn naar Bangla Road gegaan, dat is de straat waar alle clubs zijn en het hele nachtleven waar Patong Beach om bekend staat. We zijn wel naar 5 clubs geweest die avond, ik zou alleen niet weten welke aangezien we Joey volgde en hij wist waar we naartoe gingen en wat leuk was en wat niet. Wei Wei was opeens heel erg dronken en we hebben haar naar huis moeten dragen, dat was iets minder maar verder was het een super leuke avond! Uiteindelijk lag ik rond half 5 weer in mijn bed en ik moest helaas weer om 11.00 uur beginnen met werken. In dit hotel weet iedereen alles, maar dan ook echt alles. We waren met z’n vieren uit geweest en iedereen wist dat we dat hadden gedaan en dat er één heel dronken was geworden. Iedereen kwam er ook naar vragen, of ik ze kende of niet, heel apart haha.

Woensdag was het gelukkig erg rustig op het werk. Ik kwam er ook achter dat ik de naam van mijn collega verkeerd uitsprak, haar naam is Toey, en ik sprak het ook zo uit, maar dat betekend dus buffel in Thai. Ik had ongeveer Theu moeten zeggen, de klanken hier kan ik maar heel moeilijk onderscheiden. Helaas had Toey niks tegen mij gezegd hierover en begon een andere collega te lachen toen ik het over haar had en toen heeft hij mij maar even verteld wat ik eigenlijk zei… Ook leren mijn collega’s mij nog steeds Thaise woorden, wat ik erg leuk vind. Maar zoals ik al zei kan ik soms de klanken echt niet onderscheiden. Één collega van mij heeft zelfs de twee woorden die hetzelfde klinken maar een andere betekenis hebben achter elkaar gezegd maar ik kon echt het verschil niet horen. Donderdag had ik een dag vrij en Wei Wei ook, we hebben eerst samen in het hotel ontbeten en daarna zijn we met een Longtail Boat naar Freedom Beach gegaan. Freedom Beach is een strand op Phuket op ongeveer 15 minuten varen vanaf Patong Beach (het strand waar het hotel aan ligt). Het strand daar is echt een heel stuk rustiger aangezien je erheen moet met de Longtail Boat en er ook geen hotels aan het strand liggen, alleen één restaurant. We hebben een heerlijk dagje gerelaxt bij het strand en heerlijk van de zon genoten! Helaas ook weer een beetje verbrand, maar dat begint er bijna een beetje bij te horen. We zijn om 17.00 uur weer terug gegaan naar Patong Beach en daarna hebben we wat gegeten in het restaurant van het hotel. Ik heb een Thais toetje gevonden dat ik wel lekker vind! Het is nog steeds raar, maar deze was echt lekker, haha. Het heet “Thong Yod” en het zijn een soort van losse sliertjes van eigeel, suiker en kokosmelk volgens de kok (ik heb het hem maar gelijk gevraagd). Zoals ik eerder al had verteld zijn ze hier heel eerlijk over het uiterlijk, vanavond zaten Wei Wei en ik aan tafel samen met de Chef, komt de F&B manager aangelopen om wat tegen de Chef te zeggen. Daarna bleef hij nog wat hangen en zegt hij over mij: “Ja ze ziet er wel sexy uit zo hè, zonder die werkkleren”… Juist ja.. Het enige wat je dan kan doen is gewoon lachen… En toen ging hij er weer vandoor..

Vrijdag was ik nog een dag vrij en toen heb ik allereerst heerlijk uitgeslapen, en daarna wat rondgelopen in Patong, op zoek naar een markt met de naam “Banzaan”. Dit is een overdekte markt waar je beneden eten kan kopen en het boven kan laten klaarmaken en op eten. Erg leuk idee vind ik! Zaterdag moest ik weer werken, een rustige maar zeer chaotische dag aangezien ik eigenlijk Guest Relations moest doen maar ik ook de hele tijd gasten naar hun kamer moest brengen voor de Front Desk. Zondag was ik weer vrij. Het is heel raar gepland deze keer, ik had donderdag en vrijdag vrij, zaterdag werken en dan weer zondag en maandag vrij. Maar daar ga ik niet over zeuren, haha. Zondag ben ik naar Phuket Town geweest, daar ben ik naar het trickeye museum geweest en daarna ook naar het uitzichtpunt Khao Rang, daar heb je uitzicht over heel Phuket Town en nog wat meer. In Phuket Town hebben ze een weekend markt in het oude centrum, deze begint helaas pas om 16.00 uur, en dat is ook de tijd dat ik terug moest met de bus naar Patong. Ik heb nog wel een klein begin van de markt gezien en dat zag er erg gezellig en lekker uit! Zondagavond ben ik met Wei Wei wat gaan eten in een ‘restaurant’ genaamd Sak & Sa Thaifood. Dit was letterlijk een tent op straat met tafels en stoelen. Het eten smaakte wel erg goed gelukkig! Na het eten zijn we richting Bangla Road gegaan, Joey kwam daar ook naartoe en toen hebben we nog wat gedronken met z’n drieën en hebben we nog een tijdje gekletst op het strand. Aan het einde van de avond zijn we met z’n drieën op 1 scooter teruggereden naar het hotel, kan allemaal makkelijk hier. En zoals iedereen hier altijd zegt: “Don’t worry”.

  • 07 Maart 2016 - 10:54

    Kaj:

    Leuke connotatie voor TUI Travel in Thai ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 21671

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: