18 april tot 24 april - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 18 april tot 24 april - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

18 april tot 24 april

Blijf op de hoogte en volg Mariska

25 April 2016 | Thailand, Phuket

Deze week heb ik ook weer een aantal dagen in de Front Desk gewerkt. Iedere dag is anders en ook andere tijden. Ik werk nu 7 dagen achter elkaar, mijn manager heeft mij gevraagd of dit oké was en toen heb ik gezegd dat het voor nu geen probleem was aangezien ik na deze 10 dagen vakantie heb :). Maandag had ik na mijn verjaardag nog een dag vrij, Jessica had ook nog een dag vrij en we hadden besloten om naar Tri Trang beach te gaan, een strand heel dicht bij Patong. Het is daar heel rustig en er waren bijna geen mensen. Het was een lang strand, het eerste gedeelte van het strand was best vies, maar toen we een stukje doorliepen was het weer mooi. Ze hadden ook olifanten op het strand en die gingen ook af en toe het water in zodat de toeristen foto’s met ze konden nemen.. We hebben er heerlijk lekker een dagje gerelaxt en in de avond hebben we weer in het hotel gegeten.

Dinsdag moest ik weer aan het werk, twee dagen Guest Relations alleen. Aangezien ik een nieuwe collega heb moet mijn andere collega haar trainen en alles leren dus werken ze nu op dezelfde tijd en hebben ook samen vrij. Dit betekend dat alleen ik nog over blijf om Guest Relations te doen. Gelukkig weet ik nu goed wat er allemaal moet gebeuren en kan ik het wel alleen. Als ik alleen werk dan praten mijn (Thaise) collega’s ook tegen mij, maar als ze weten dat mijn collega’s er ook is dan willen ze alleen nog maar met haar praten. Ik snap dit ook wel aangezien het natuurlijk makkelijker is om in het Thais te praten en niet al mijn collega’s van de Room Service even goed Engels spreken. Ik ben de twee dagen zonder problemen door gekomen en ik kan goed merken dat mijn collega’s van de Front Desk mij ook vertrouwen als ik Guest Relations ben. Donderdag werkte ik weer in de Front Desk, het was alweer 8 weken geleden dat ik afternoon shift was in de Front Desk. In de tussentijd hebben mijn collega’s mij vaak gevraagd wanneer ik weer terug zou komen naar de Front Desk, ik heb het idee dat het nu eindelijk aan het gebeuren is. Ik werk nu nog af en toe bij Guest Relations maar ook veel in de Front Desk, een goede afwisseling. Alles verliep redelijk goed, ik wist wat er moest gebeuren maar van sommige dingen wist ik alleen niet meer precies hoe dat moest. Gelukkig kon ik dat aan mijn collega’s vragen en hielpen ze mij. Een aantal van mijn collega’s hebben het idee dat ik alles van de Front Desk wel weet aangezien ik hier nu al bijna 3 maanden ben. Alleen heb ik maar twee weken in de Front Desk gewerkt dus weet ik zeker niet alles! De check-in kan ik wel en dat gaat ook steeds sneller, één van mijn collega’s gaf mij ook een compliment dat ik dat al aardig snel kan doen. Donderdagavond kwam een gast informatie over zijn tour ophalen, hij vroeg dat aan mij, toen heb ik hem verwezen naar de Tour Desk aangezien zij alles daarvoor regelen. Toen kwam hij boos terug naar de Front Desk omdat wij het daar moesten hebben liggen. Ik wist daar niks van en toen kwam mijn collega met de informatie aanlopen. Toen vertelde hij mij dat ik meer met mijn collega’s moet praten en dat ik dit hoor te weten. Altijd leuk van die onbeschofte mensen.. Het hotel heeft 380 kamers en ik weet niet persoonlijk van elke kamer wat er aan de hand is en wie er informatie heeft achter gelaten in de receptie. Hij heeft het mij twee keer verteld dus toen was mijn antwoord: ‘oké, meneer’. Toen liep hij weg. De volgende dag zat ik in het golfkarretje samen met mijn collega toen we hem van zijn kamer moesten ophalen. Opeens was hij mijn beste vriend, wilde hij alles over mijn stage, Nederland, het hotel, de accommodatie en mijn opleiding weten. Hele aparte man.

Vrijdag werkte ik weer tot 00.00 uur en daarna zijn we nog met een aantal collega’s van de Front Des en Bell Counter wat gaan drinken in een bar ergens in Kathu. Ik zou niet weten waar het was maar het was erg gezellig! We wilden hierna ook nog wat eten, in plaats van iets ongezonds te gaan eten hebben wij noedels gegeten. Chicken noodle soup om half 4 ’s nachts. Heerlijk en lekker goedkoop, ongeveer €1,20 voor een enorm bord. Hierna zijn we terug naar het hotel gegaan, ik en nog een collega moesten zaterdag namelijk om 11.00 uur weer werken. Zaterdag werkte ik bij de Guest Relations. Ik kwam om 11.00 uur en mijn collega was om 09.00 uur al begonnen. Normaal gesproken zijn de verslagen ongeveer om 11.00 af en kunnen we ze versturen naar de andere afdelingen. Toen ik aankwam op het werk kwam mijn collega volledig in de stress gelijk naar mij toe, het werk was nog lang niet klaar en het was super druk. Of ik het even wilde afmaken, oftewel schrijven. Het was een grote ramp bij het bureau, overal papieren en veel dingen die eigenlijk de avond van te voren al gedaan moesten zijn. De avond ervoor was een gast van de trap gevallen en moest mijn collega mee naar het ziekenhuis. Dit betekende dat mijn nieuwe collega alleen Guest Relations was in de avond. Zij weet nog niet precies wat er allemaal moet gebeuren en dat merkte ik dus ook de volgende ochtend. Na 15 minuten stond ook Room Service naast mij of ik het verslag aan hem kon geven. Toen zei ik nee, ik ben hier net aangekomen en alles moet nog gebeuren. Om 12.00 stond hij weer naast mij en toen was ik bijna klaar dus heb ik dat aan hem gegeven en gezegd dat ik hem een nieuwe zou geven als ik helemaal klaar was. Ik snap het wel, ik was meer dan een uur te laat met de verslagen. Ondertussen kwamen er ook gasten en moest ik de Front Desk helpen, terwijl mijn andere Guest Relations collega dat ook al deed. Conclusie; een grote chaos. Gelukkig was het niet druk bij de tour desk (naast Guest Relations) en hebben zij mij een beetje geholpen met de gasten die naar mij toe kwamen, voor zover ze dat konden. Heel fijn! Na deze zeer stressvolle uren verliep de rest van de dag gelukkig rustig.

Zondag moest mijn nieuwe collega in haar eentje beginnen in de ochtend bij Guest Relations, mijn collega en ik waren al een beetje bang voor haar aangezien ze niet precies weet wat er moet gebeuren en er niemand is om op terug te vallen. We hebben alles zover mogelijk voorbereid als we konden en ik heb ook op een briefje geschreven dat ze naar mijn kamer kon bellen als ze een probleem had. Of het regent of niet is best belangrijk hier aangezien er veel droogte is op dit moment. Zaterdag op het werk wisten mijn collega’s dan ook allemaal dat het in Phuket Town aan het regenen was maar dat het waarschijnlijk niet hierheen zou komen. Zondag voordat ik moest werken was het erg warm en scheen de zon. En toen begon het opeens te regenen terwijl de zon ook de hele tijd bleef schijnen, heel apart. In de middag moest ik weer werken van 14.00 tot 00.00 uur bij de Front Desk. Ik heb ook nog een nieuwe bijnaam gekregen deze week; Fluffy, vanwege mijn haar…

  • 25 April 2016 - 09:59

    Kaj:

    Zo te lezen de hectiek van de leisure en hospitality business in volle glorie Mariska.
    Vandaag laatste dag werken voor de vakantie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 21653

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: