4 juli tot 10 juli - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 4 juli tot 10 juli - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

4 juli tot 10 juli

Blijf op de hoogte en volg Mariska

11 Juli 2016 | Thailand, Phuket

Maandag heb ik te horen gekregen dat mijn docente mijn laatste stageverslag een 7,9 heeft gegeven! Super blij hiermee!! Nu heb ik alles voor school afgerond en kan ik lekker op vakantie zonder dat ik mij zorgen hoef te maken over school. Maandag was ik ook nog een dag vrij en ik heb in de ochtend nog wat met Wei Wei ontbeten, aangezien zij pas in de middag moest werken. De nieuwe stagiaire Victoria had maandag ook een vrije dag en we zijn in de middag nog even naar het winkelcentrum Jungceylon geweest en hebben daar Koreaans gegeten. Weer iets nieuws, maar het smaakte goed! Maandagavond hebben we weer gewoon in het restaurant in het hotel gegeten. Ik denk dat er iets verkeerds in het eten zat want ik heb de hele nacht overgegeven en aan de diarree was. In de ochtend heb ik naar de Front Desk gebeld om mij ziek te melden. Mijn collega vroeg mij toen of ik ook een berichtje op Line (soort watsapp) kon sturen naar K. Jessica om haar ook te informeren dan ik ziek was vandaag en niet kwam werken. Haar reactie was heel lief gelukkig, ze vroeg gelijk of ik een dokter nodig had en als ik iets anders nodig had dat ik het haar dan kon vertellen. Ik heb nog lang geslapen en toen ik weer wakker werd voelde ik me gelukkig al weer wat beter. Ik heb het de hele dag rustig aan gedaan en ben aan het eind van de middag belde mijn collega P’Mam nog in mijn kamer om te vragen of alles nog goed ging en of ik nog leefde. Guest Relation moet namelijk ook altijd de zieke gasten bellen en met een bloemen mandje naar hun kamer gaan. Nu vroeg ze voor de grap of ik ook een mandje bloemen nodig had. Ook vroeg ze of ik naar het ziekenhuis wilde maar dat is niet nodig denk ik. Ze had nog wel wat ORS voor mij en die zou ze wel even naar mijn kamer komen brengen zei ze. Dat is nou iets wat wel kan helpen. P’Mam kwam wat later naar mijn kamer en vroeg nog hoe het ging, ze heeft mij ORS gebracht en heeft nog wat congee en toast bestelt bij Room Service, dat hielp wel gelukkig. Ze vertelde mij ook dat een heleboel mensen zich ziek hadden gemeld vandaag, waaronder Jessica en Sabrina. Er zijn nu dus drie stagiaires ziek.. P’Mam vroeg mij nog of we samen wat hadden gegeten maar dat is niet zo. Geen idee waar het van komt, maar gelukkig ging het aan het einde van de dag alweer een stuk beter! Vanaf woensdag zou P’Mam drie dagen vrij zijn, ze vroeg mij al of ik zeker wist dat ik wel kon werken woensdag, anders zou zij komen. Dat moet wel goed komen, ik doe het gewoon rustig aan en Maii is er ook, zij kan nog niet alles 100% maar ze kan wel met heel veel dingen helpen! Woensdagochtend zou ik eigenlijk om 11.00 uur beginnen met werken maar om 09:40 uur belde Maii mij in mijn kamer om te vragen of ik om 10.00 uur kon komen werken aangezien het toch niet zo goed ging alleen. Ik lag nog in bed, dus ik zei dat ik het ging proberen. Uiteindelijk was ik 5 minuten te laat, maar dat maakte gelukkig niet uit. Toen het in de middag iets rustiger was vroeg ik wat er mis was gegaan, en het probleem was dat de Front Desk een aantal kamers had veranderd en het management ook nog wat aanpassingen had gemaakt. Dat ging niet goed. Toen ik haar in de ochtend had geholpen ging het gelukkig wel allemaal goed. We hadden hierna samen met K. Jessica besloten dat ik de drie dagen daarna ook om 09.00 uur zou beginnen om Maii te helpen zodat ze niet alleen was.

Donderdagavond was ik om 19.00 uur klaar met werken en kon ik dus in het Rim Talay Restaurant in het hotel eten. Toen ik het restaurant binnen kwam lopen riep de Deputy General Manager, K. Kathi mij al naar de tafel toe waar zij zat te eten. Het is toch wel erg leuk dat er zo’n persoonlijk contact is tussen de managers en de werknemers. Ik heb met haar zitten eten en we hebben gewoon zitten kletsen. Toch krijg ik nog blikken van mijn Thaise collega’s van ‘voorzichtig’ of ‘oh oh, succes’. Maar ik ben niet bang voor K. Kathi en zij is ook heel aardig tegen iedereen. Het is denk ik het cultuur verschil waardoor de Thai zo anders naar haar kijken.. Vrijdagochtend kwam de Front Office Manager, K. Jessica naar Maii en mij toe om een aantal fouten die wij in de verslagen hadden gemaakt te melden. Maii had de verslagen grotendeels geschreven en ik dacht dat ik alles had gecontroleerd, maar dus toch niet goed genoeg. Vrijdagavond heb ik alles gecontroleerd en toen was wel bijna alles in orde. Iedereen zegt nu ook tegen mij dat ik, de trainee, de trainer ben voor Maii. Dit klopt ook wel aangezien Mam (zij is teamleader en moet eigenlijk de training doen) vier dagen vrij was.

Zondag was ik één dag vrij. Aangezien het heel druk is in het hotel heeft iedereen twee weken maar 1 dag vrij. Deze week lag de bezettingsgraad tussen de 87% en 97%, en het is nu het laagseizoen… Eerst heb ik maar lekker uitgeslapen en daarna ben ik samen met Joey en een aantal vrienden van Joey naar Nai Harn Beach geweest, helemaal in het zuiden van Phuket. We hebben daar eerst nog wat geluncht met uitzicht over zee en daarna hebben we heerlijk op het strand gezeten. Het was de hele dag heel erg bewolkt, maar de zon is hier zo sterk dat mijn gezicht toch een beetje verbrand was, ondanks dat ik het wel had ingesmeerd. We hebben nog lekker gezwommen en gezellig op het strand gezeten. In de avond zijn we eerst nog langs een heel mooi uitzichtpunt gereden, waarna we naar de avondmarkt in Phuket Old Town zijn gereden. Dit is een grote markt in de hoofdstraat waar ze eerst vooral veel, heerlijk en heel goedkoop eten hebben, later op de avond gingen die kraampjes weg en kwamen er meer spullen voor in de plaats, zoals schilderijtjes, sierraden en kleding. Het was erg gezellig en we hebben heerlijk gegeten. Op de markt waren ook nog 3 plaatsen waar mensen live muziek speelden, dat was ook erg leuk. Een perfecte afsluiter van deze (zeer drukke) week!

  • 11 Juli 2016 - 12:48

    Kaj:

    Leuk verslag weer Maris
    Ik ben benieuwd naar de fotos

  • 20 Juli 2016 - 09:02

    Els:

    Hoi Mariska,

    Gefeliciteerd met je goede cijfer voor je verslag. Het gaat je daar goed af, dat is leuk om te horen.
    Ook fijn dat je klaar bent met je stageopdrachten en niets meer hebt hangen als je afscheid neemt van het hotel. Het relaxte leven na werktijd zul je nog gaan missen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 21566

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: