9 september tot 15 september. - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 9 september tot 15 september. - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

9 september tot 15 september.

Blijf op de hoogte en volg Mariska

15 September 2013 | Italië, Rome


Er wordt altijd gezegd, een goed begin is het halve werk helaas geen goed begin van mijn jaar in Roma. De bedoeling was om op zondag te vertrekken, helaas ben ik toen mijn ID kwijt geraakt en heb ik het vliegtuig gemist. Gelukkig heb ik mijn ID weer teruggevonden en heb ik de vlucht kunnen omboeken naar maandag avond. Helaas toen ook nog een vertraging van een uur gehad. Geen goed begin dus.

Maandag avond kwam ik dus aan, mijn gastouders hebben me van Termini opgehaald. Het huis is heel groot, lang en smal. Ik slap nu op de 3e verdieping. Mijn gastouders Renata en Manuel zijn erg aardig en ze hebben ook een klein hondje. Het huis is niet erg opgeruimd en ook niet heel erg schoon maar het is er gezellig :).

Dinsdag ochtend samen met Daniel (woont in hetzelfde huis voor nog twee weken) naar school gelopen. Het duurde een uur om naar school te komen…Na schooltijd naar het Vaticaan geweest met EF. De kerk is heel erg mooi! Woensdag na schooltijd met EF naar Bocca della Varieta geweest, was erg grappig en ook wel gezellig.

Donderdag een overzicht van de grote activiteiten die EF organiseert, elke maand zit er een Gita (soort stedentrip) tussen, je kan dan op zaterdag met EF naar andere steden in Italië. Er zitten erg leuke bestemmingen tussen zoals Firenze, Milano, Perugia en Napoli. In de avond was er een EF feest om de nieuwe studenten te verwelkomen. Was in Vista Club, dat is vlakbij het Colosseum en het buiten. Elke donderdag wordt ere en feest gegeven, deze donderdag was het de laatste keer omdat het buiten te koud wordt. In het begin werd er vooral Italiaanse muziek gedraaid die we niet kende, later op de avond werd er gelukkig muziek gedraaid die we wel kende. Helaas werd ik vrijdag alweer om 09.30 uur op school verwacht. Na schooltijd met EF naar Parco Aventura geweest, was erg leuk met de andere studenten!

Zaterdag met 3 andere Nederlandse meisjes op stap geweest om de stad te verkennen. Vandaag ook voor het eerst weer een Italiaans ijsje gegeten. Heel lekker! In Villa Borghese hebben we nog gereden op een ‘segway’. Was zeker een geslaagde dag!


Er wordt altijd gezegd, een goed begin is het halve werk helaas geen goed begin van mijn jaar in Roma. De bedoeling was om op zondag te vertrekken, helaas ben ik toen mijn ID kwijt geraakt en heb ik het vliegtuig gemist. Gelukkig heb ik mijn ID weer teruggevonden en heb ik de vlucht kunnen omboeken naar maandag avond. Helaas toen ook nog een vertraging van een uur gehad. Geen goed begin dus.

Maandag avond kwam ik dus aan, mijn gastouders hebben me van Termini opgehaald. Het huis is heel groot, lang en smal. Ik slap nu op de 3e verdieping. Mijn gastouders Renata en Manuel zijn erg aardig en ze hebben ook een klein hondje. Het huis is niet erg opgeruimd en ook niet heel erg schoon maar het is er gezellig :).

Dinsdag ochtend samen met Daniel (woont in hetzelfde huis voor nog twee weken) naar school gelopen. Het duurde een uur om naar school te komen…Na schooltijd naar het Vaticaan geweest met EF. De kerk is heel erg mooi! Woensdag na schooltijd met EF naar Bocca della Varieta geweest, was erg grappig en ook wel gezellig.

Donderdag een overzicht van de grote activiteiten die EF organiseert, elke maand zit er een Gita (soort stedentrip) tussen, je kan dan op zaterdag met EF naar andere steden in Italië. Er zitten erg leuke bestemmingen tussen zoals Firenze, Milano, Perugia en Napoli. In de avond was er een EF feest om de nieuwe studenten te verwelkomen. Was in Vista Club, dat is vlakbij het Colosseum en het buiten. Elke donderdag wordt ere en feest gegeven, deze donderdag was het de laatste keer omdat het buiten te koud wordt. In het begin werd er vooral Italiaanse muziek gedraaid die we niet kende, later op de avond werd er gelukkig muziek gedraaid die we wel kende. Helaas werd ik vrijdag alweer om 09.30 uur op school verwacht. Na schooltijd met EF naar Parco Aventura geweest, was erg leuk met de andere studenten!

Zaterdag met 3 andere Nederlandse meisjes op stap geweest om de stad te verkennen. Vandaag ook voor het eerst weer een Italiaans ijsje gegeten. Heel lekker! In Villa Borghese hebben we nog gereden op een ‘segway’. Was zeker een geslaagde dag!

  • 17 September 2013 - 16:52

    Corina:

    Alle begin is moeilijk. Voor de rest komt het wel goed als ik zo de eerste dingen lees. Mariska heel veel plezier. Corina

  • 19 September 2013 - 21:37

    Oma Corry:

    hoi Mariska,
    dat was een tegenvaller voor je, dat gedoe met de IDkaart. Gelukkig is alles goed gekomen en schrijf je enthousiaste verhalen. Dat gaat wel goed komen met jou. Veel leuke dingen in het vooruitzicht .Wij zien er nu al naar uit om life te zien waar je woont en gezellig met je door Rome te lopen. dan weet je inmiddels al heel veel van deze mooie stad. Merk je wel dat die 2 jaar Italiaans je al goed geholpen heeft?
    Volgende blog reageer ik op de mail. Oké?
    liefs en xx van ons beide.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 21692

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: