28 april tot 4 mei: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 28 april tot 4 mei: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

28 april tot 4 mei:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

05 Mei 2014 | Italië, Rome

Maandagochtend zijn Ellen, Dieuwertje en ik naar het Vaticaan geweest. We dachten dat het wel wat rustiger zou zijn. Er was alleen een mis met de Paus, waardoor we er niet in konden. Wel leuk om ook een keer bij zo’n mis te zijn. Toen we het Vaticaan dus niet in konden zijn we naar Castel Sant’Angelo gegaan en doorgelopen naar Villa Borghese waar we een wandeling uit mijn boekje hebben gemaakt en een panino hebben gegeten. ’s Avonds nog lekker wat gegeten in Trastevere. Dinsdag ben ik in de ochtend 2 uurtjes naar school geweest, daarna heb ik samen met Ellen en Dieuwertje wat geluncht en hebben we weer afscheid genomen op Termini. Het waren hele gezellige dagen! Woensdagmiddag ben ik naar school geweest en na school heb ik nog even gezellig met mama geskypt. Donderdag was het 1 mei, “Festa del lavoro” wat betekend dat alle winkels dicht zijn en ook de scholen vrij hebben. Er wordt elk jaar op het plein voor de San Giovanni een groot gratis concert gegeven . Daar ben ik ’s avonds met een aantal anderen van school naartoe geweest. Was erg leuk om te zien en het was erg gezellig met z’n allen.

Vrijdag had ik maar 1 uurtje school in de ochtend. We zijn naar buiten gegaan en wat rondgewandeld bij Piazza Navona en Piazza Pasquino. Ik ben een beetje ziek dus na de les ben ik naar huis gegaan. Zaterdagmiddag ben ik met Camilla en Ashley pizza met Nutella gaan eten, het was erg lekker! Daarna zijn we naar Piazza Cavour geweest en daar nog gezellig wat gekletst. Zondag ben ik ’s middags met Camilla met de trein naar Castel Gandolfo gegaan. Castel Gandolfo is een dorp dichtbij Rome, aan de rand van ‘Lago Albano’. Daar hebben we heerlijk gepicknickt en daarna hebben we een waterfiets gehuurd voor een uurtje en zijn we het meer op gegaan. Het was echt heel rustig en stil, heel fijn na het drukke Rome, haha. Het was zeker een geslaagde dag! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 21696

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: