12 mei tot 17 mei: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 12 mei tot 17 mei: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

12 mei tot 17 mei:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 Mei 2014 | Italië, Rome

Maandagmiddag naar school geweest, na school nog naar het welkomstdrankje geweest om de nieuwe studenten een beetje te leren kennen. Dinsdagochtend heb ik samen met Graziella tram 19 genomen omdat onze docent had gezegd dat we dan alle verschillende kanten van Rome zouden zien. Wij vonden het niet zo geweldig maar we zijn inderdaad wel door heel Rome gereden met de tram. Daarna hebben we weer de bus richting school genomen waar we lekker wat gegeten en daarna naar de lessen geweest. Na school ben ik nog wat wezen winkelen en daarna nog een aantal teksten geschreven voor het huiswerk. Woensdag heb ik een hele lange dag op school gehad en ’s avonds heb ik gezellig samen met Manuel en Renata wat gegeten. Donderdag heb ik een lange dag op school gehad, daarna ben ik begonnen met mijn tas in te pakken. Ook heb ik nog m’n eindspeech geschreven.

Vrijdagochtend hadden we op school weer een ‘schattocht’, we werden in groepjes verdeeld en toen moesten we 8 opdrachten schrijven voor een andere groep. Daarna moesten we allemaal de opdrachten die anderen voor ons hadden geschreven uitvoeren en daarna weer binnen een bepaalde tijd naar school terugkomen. Daarna hadden we tijd om wat te gaan lunchen. Toen we weer terugkwamen op school hebben we alle filmpjes en foto’s bekeken. Was erg leuk! Toen we alles hadden gezien heb ik mijn certificaat gekregen en moest ik ook mijn eindspeech houden. Na de speech had de school wat te drinken en te eten geregeld voor alle studenten. Ik ben toen samen met 3 anderen nog een heerlijk ijsje gaan eten en daarna met Camilla naar de supermarkt geweest waar we een fles Rosé en een zak chips hebben gekocht. Die hebben we opgedronken/gegeten bij de rivier met uitzicht op Castel Sant’Angelo. Daarna heb ik wat gegeten in Trastevere samen met Camilla, Lucilla, Graziella en Veslemøy, na het eten hebben we nog een chocoladeshot gehaald, heel erg lekker! Daarna hebben we nog een drankje gehaald en zijn we naar Campo die Fiori gelopen waar we nog een hele groep van school hebben ontmoet. ’s Avonds afscheid genomen van mijn vriendinnen en van Graziella, was een verdrietig afscheid.

Zaterdagochtend heb ik mijn koffer helemaal ingepakt en toen heeft Manuel mij naar Termini gebracht. Daarna de vlucht naar Nederland genomen, ging erg goed. Mama heeft mij van het vliegveld in Eindhoven opgehaald. Daarna zijn we naar huis gegaan en daar heerlijk Hollands gegeten! :)

Ik heb echt heel hele mooie en bijzondere tijd gehad in Rome! Ik heb er echt van genoten! Ook vond ik het erg leuk om te zien dat mijn blog elke week zo vaak gelezen werd! Ik hoop dat jullie mijn verhalen ook leuk vonden! Het waren 9 top maanden! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 21673

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: