18 november tot 24 november: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 18 november tot 24 november: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

18 november tot 24 november:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

24 November 2013 | Italië, Rome

Maandagochtend even wezen shoppen, daarna naar school gegaan. Maandag was de eerste dag in B1 voor mij, dat heb ik ook gelijk gemerkt want de opdracht was meteen: ‘schrijf een betoog’.. Na school nog even naar Trastevere geweest en daar een sjaal gekocht. Dinsdag naar school gelopen, helemaal nat geregend helaas. Na school ben ik met Roos en Elin uit eten geweest bij een typisch Italiaanse spaghetteria, genaamd Spaghetteria l’archetto’. Ze hadden denk ik wel meer dan 30 verschillende soorten spaghetti. Ik heb eerst een bruschetta met tomaat gegeten, daarna spaghetti met een saus van tomaat en spekjes met rucola en als toetje heb ik chocolademousse gegeten. Was heel erg lekker allemaal!

Woensdag na school naar de kerk Santa Maria Maggiore geweest vlakbij mijn huis. Is een erg mooie kerk! Woensdagavond ben ik met EF uitgeweest in een club vlakbij school, was heel erg gezellig met z’n allen! Donderdag helaas wel weer vroeg naar school. Na school heb ik een ijsje gehaald met 3 anderen bij de volgens heb beste gelateria van Rome. Was erg lekker! Vrijdag lang geslapen en daarna naar school geweest. Na school begonnen met een overzicht van mijn geleerde grammatica te maken en informatie over Florence opgezocht op internet.

Zaterdag ben ik met EF naar Florence geweest. We hadden ’s ochtends op Termini afgesproken en toen hebben we de trein naar Florence gepakt. Eenmaal in Florence kregen we eerst een rondleiding van een gids door de stad, we zijn langs de Dom, Ponte Vecchio, Piazza della Republica en nog veel meer leuke plekken van Florence gekomen. Daarna hebben we met z’n alleen in een typisch restaurant gegeten. Na de lunch hadden we vrije tijd en heb ik met Elin (een Zweeds meisje) door de stad rondgelopen en hebben we gewinkeld. Daarna met de trein terug naar Rome gegaan. Ik vind Florence echt een hele leuke en gezellige stad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 21724

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: