9 december tot 15 december: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 9 december tot 15 december: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

9 december tot 15 december:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

16 December 2013 | Italië, Rome

Maandagochtend naar het huis van Oma Corry gegaan met de hele familie, de begrafenisondernemer, Rita, ook kwam. De kist is toen samen met alle bloemstukken uit het huis gedragen en in de lijkwagen gezet. We zijn toen met z’n allen naar het gebouw gereden waar de uitvaartdienst ging plaatsvinden. De kist is daar door alle mannen van de familie naar binnen gedragen, wat ik zelf erg mooi vond. Eerst konden we nog even afscheid nemen van Opa Siem voordat alle andere mensen kwamen. Daarna was er het condoleren voor Oma, de kinderen en schoonkinderen. Na het condoleren hebben we met de familie voor het laatst afscheid genomen en hebben we de kist gesloten. Daarna was de ceremonie zelf. Alleen onze familie zelf heeft gesproken. De tekst was onderverdeeld in de delen van het leven van Opa. Ik heb samen met Teun het stukje Siem, de opa voorgedragen. Er waren echt een heel veel mensen naar de ceremonie toe gekomen! De ceremonie zelf vond ik erg mooi en ook heel persoonlijk. Na de ceremonie was er de mogelijkheid om wat te eten en te drinken. Daarna is de kist er ook alle mannen weer uitgedragen en zijn we met de familie naar het crematorium gegaan waar Pastoor Weel nog een gebed uit sprak voor opa en waar we nog de wat op de kist hebben geschreven. Na het crematorium zijn we met de familie nog wat gaan drinken bij Oma Corry. Ik vond het een begrafenis die precies bij Opa Siem
paste.

Dinsdagochtend heb ik met mama boodschappen gedaan, op de fiets! Daarna hebben we samen een hotel geboekt voor 27 t/m 29 december in Maastricht. Mama en ik gaan dan ene paar dagen de toerist uithangen :). Daarna zijn we naar het vliegveld van Eindhoven gereden en hebben we daar nog iets gedronken. Ik ben rond 17:00 uur vertrokken en kwam ik was rond 20:30 uur thuis. Hier nog wat gegeten en mijn tas uitgepakt. Woensdag ben ik in de middag naar school geweest. Was erg fijn om iedereen weer te zien! Donderdag na school hebben we met iedereen bingo gespeeld. Helaas niks gewonnen maar het was wel gezellig. We hadden vorige week allemaal lootjes getrokken en hebben donderdag de cadeautjes uitgepakt, was erg leuk!

Vrijdag in de ochtend naar school geweest en afscheid genomen van een heleboel leuke mensen. Daarna ben ik naar nog even de winkelstraten afgegaan met 4 anderen. Vanaf nu heb ik vakantie! :) Vrijdagavond heb ik mijn sinterklaascadeautjes uitgepakt en papa, mama en Joris hebben via skype kunnen meegenieten. Ik heb een heel leuk boekje over Rome gekregen, een bedeltje van het Colosseum voor aan mijn armband en veel lekkers. Zaterdag heb ik gelijk een wandeling gemaakt die in het boekje stond, was een erg leuke wandeling en ik heb nu ook eindelijk het mooie deel van Villa Borghese gezien :). Zondagmiddag heb ik met Giulia en Paula wat door de stad gelopen en daarna zijn we naar een warenhuis dat bij hun huis in de buurt staat geweest. Helaas was alles in het warenhuis van de hele dure merken dus hebben we niks gekocht maar wel een leuke middag gehad! Daarna hebben we ook nog lekker een ijsje gegeten. Was alweer een tijdje geleden.. ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 21717

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: