10 februari tot 16 februari: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 10 februari tot 16 februari: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

10 februari tot 16 februari:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

16 Februari 2014 | Italië, Rome

Maandagmiddag naar school geweest. Niet echt veel gedaan op school, vooral veel gepraat maar dat is natuurlijk ook een goede oefening. Wel waren er alweer veel nieuwe mensen op school. Dinsdagochtend naar school geweest. Daarna met een EF activiteit naar Eataly geweest. Eataly is een heel groot gebouw waar ze allemaal verse producten verkopen en waar ook restaurants in zitten. Hele lekkere producten van goede kwaliteit gezien en een heerlijke gelato gegeten met z’n allen. :)

Woensdagochtend heerlijk uitgeslapen en daarna naar school geweest. Na school de bus naar huis genomen. Bij de eerste stop stapte er 3 conducteurs tegelijkertijd in de bus. Ik had wel een kaartje maar ik had hem niet afgestempeld dus was hij eigenlijk niet geldig. Natuurlijk werd ik ook gecontroleerd. Ik zag dat iemand vanaf de andere kant van de bus zijn kaartje aan de conducteur die naast mij stond zijn kaartje liet zien door hem in de lucht te houden, ik dacht dat kan ik ook. Ik had uiteindelijk mijn kaartje te pakken gekregen en heb aan de conducteur naast mij alleen de achterkant van het kaartje laten zien waar je niet op kan zien of het kaartje is afgestempeld of niet. Hij keurde hem goed. Even later stapte er nog een conducteur de bus in. Uiteindelijk stond ik dus met 4 conducteurs in de bus, zonder geldig kaartje en zonder boete. Goed gedaan, al zeg ik het zelf.

Donderdag de hele dag naar school geweest. Was weer erg gezellig en weer niet zo veel gedaan. Na school heb ik kaartjes voor de opera van zaterdag gekocht. Vrijdag was het natuurlijk Valentijnsdag, op school wordt daar natuurlijk ook wat aan gedaan. We moesten ’s ochtends allemaal op een briefje iets wat met Valentijnsdag te maken had schrijven. ’s Middags werden deze dan willekeurig uitgedeeld, degene van wie jij een briefje had gekregen moest je dan een knuffel geven, was erg grappig! Daarna met een aantal meiden,een docent en de directrice een heerlijke chocolade ijstaart gegeten! Na school naar Piazza Navona gegaan en daar heerlijk genoten van het zonnetje! ’s Avonds uiteten geweest met een aantal meiden en een heerlijke pizza en een hele gezellige avond gehad!

Zaterdagochtend lekker lang geslapen. Daarna ben ik met 4 anderen naar Frascati geweest. Frascati ligt op 30 minuten met de trein van Rome en is een klein maar leuk stadje. In Frascati heerlijk gegeten en genoten van het weer. Het was echt heel mooi weer zaterdag, we zagen er met z’n allen ook echt uit als toeristen omdat we onze jassen hadden uitgetrokken en alle Italianen natuurlijk met hun winterjas helemaal tot bovenaan toe dicht aan liepen. Zaterdagavond voor het eerst van mijn leven naar een opera geweest. Samen met Larissa ben ik naar de opera ‘La Traviata’ geweest. De opera was in een kerk en het was erg leuk om een keer gezien te hebben. Het was wel goed dat we van te voren het verhaal van de opera hadden opgezocht, de tekst van de liedjes was namelijk niet te verstaan en anders hadden we waarschijnlijk dus niet veel van het verhaal begrepen. Zondag ben ik naar de kerk San Paolo geweest. San Paolo was voordat de Sint Pieter werd gebouwd de grootste kerk van Rome. Zelf vind ik het één van de mooiste kerken van Rome. Hij is heel groot en mooi versierd. Bijzonder is ook dat er in deze kerk foto’s van de eerste Paus tot aan de huidige Paus hangt. Na San Paolo nog een kookboekje over Spaghetti gekocht. In het Italiaans natuurlijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 21716

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: