24 februari tot 2 maart: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 24 februari tot 2 maart: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

24 februari tot 2 maart:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 Maart 2014 | Italië, Rome

Maandag lekker lang geslapen en in de middag naar school geweest. Na school nog wat geklets en toen lekker naar huis gegaan. Dinsdagochtend naar school geweest en een heerlijke pizza geluncht! Na school nog even wat wezen shoppen met 2 andere meiden en daarna nog wat gepraat. Het is wel raar zo op school zonder de mensen waar ik al 6 maanden mee op school zat. Vooral omdat ik die mensen allemaal echt kende en de mensen van nu nog niet, maar dat zal snel genoeg komen hoop ik! Woensdagmiddag naar school geweest. Na school naar het appartement van Stephanie (een Belgische) geweest, daar wat gekletst. Daarna naar een restaurant vlak bij Campo dei Fiori geweest, daar eerst een aperitief gedronken, voor het eerst van mijn leven een Aperol Spritz gedronken, ik vond het wel erg lekker! :) Na het aperitief hebben we eten besteld, ik had een heerlijke pizza. Daarna nog een tiramisù om het goed af te sluiten. Was een erg gezellig en lekkere avond!

Donderdag een lange dag naar school. Er kwam een acteur die ons een les voer maskers zou geven en hoe je zonder je gezicht te gebruiken (omdat die achter het masker zit) toch verschillende uitdrukkingen kan geven aan hetzelfde masker. Na school met 4 andere meiden naar Momart vlakbij Piazza Bolgona geweest. Ze noemen het een aperitief maar eigenlijk is het gewoon een diner. Je betaald €10, daarvoor krijg je 1 drankje en mag je onbeperkt eten pakken. Was weer erg lekker en gezellig! Vrijdagochtend naar school geweest, heerlijke pasta geluncht! Het heeft vrijdag heel hard geregend dus na school niet echt meer wat gedaan. Naar huis gegaan, wel gezellig met Manuel en Renata gegeten. ’s Avonds nog gezellig geskypt!

Zaterdagochtend lekker uitgeslapen, nog steeds veel regen dus niet heel veel gedaan. Ik ben wel naar het Quirinaal gelopen en daar even wat rondgekeken. ’s Avonds samen met Renata gegeten. Voor het eerst in mijn leven sojavlees gegeten. Is echt iets aparts, ik vond het niet vies maar ook niet heel lekker. Het smaakte naar mijn mening in ieder geval niet naar vlees.. Zondagochtend regende het heel erg, dus ben ik thuis gebleven. Daarna een grote lunch gehad met Manuel en Renata. Na de lunch de afwas gedaan en toen ben ik naar Gianicolo gegaan. Gianicolo is een heuvel in Rome waarvan je een heel mooi uitzicht hebt over heel Rome. Het is even een klim maar als je dan eenmaal bij het uizichtpunt bent is het zeker alle moeite waard! Zeker een plek waar ik vaker terug ga komen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 21716

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: