10 maart tot 16 maart: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 10 maart tot 16 maart: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

10 maart tot 16 maart:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 Maart 2014 | Italië, Rome

Maandagochtend heb ik bij papa, mama, Paul en Corina in het hotel ontbeten en daarna zijn we naar het Vaticaan gegaan. We wilden de kerk in en ook de koepel, helaas was er een lange rij. We hadden besloten om eerst even koffie te gaan drinken en dan nog eens te zien hoe lang de rij was. Goed dat we dat hebben gedaan, toen we er weer waren was de rij bijna weg en zijn we begonnen aan de klim naar de koepel. Natuurlijk weer een mooi uitzicht over heel Rome gehad! Daarna zijn we in een van de zijstraatjes bij Piazza Navona wat gaan lunchen en nog even Palazzo Spada bezocht. Daarna was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen. Wel een heel leuk en super gezellig weekend gehad met z’n vijven! :) Omdat ik vakantie heb heb ik dinsdagochtend lekker uitgeslapen en daarna om 14:00 uur op school afgesproken met het Noorse meisje Veslemøy om plannen te maken voor het weekend. ’s Avonds heb ik samen met Manuel gegeten. Woensdagochtend ben ik met 3 anderen naar de ‘Terme di Caracalla’ geweest, dat is het grootste badhuis uit de Romeinse tijd die nu nog in Rome bezocht kan worden. Was leuk om naar toe te gaan. Het was prachtig weer dus daar hebben we natuurlijk ook even van genoten. Daarna hebben we nog gezellig wat geluncht en zijn we weer naar huis gegaan. Donderdag ben ik eerst naar Villa Borghese geweest om te genieten van het weer en daarna op school afgesproken met Velsemøy en Jenny om de treinkaartjes en de hotels voor het weekend te regelen. Vrijdagmiddag gezellig met Renata en Manuel geluncht. Na de lunch ben ik nog wat gaan shoppen en daarna heb ik mijn tas gepakt voor mijn kleine trip.

Zaterdagochtend om 08:45 uur op Termini afgesproken met Veslemøy en Jenny. Het begin van onze trip! We hebben van Termini de sneltrein naar Bologna genomen. Daar aangekomen hebben we ons hotel gezocht en daarna zijn we de stad ingetrokken. In het centrum hebben we een heleboel leuke plekken, pleinen, kerken en torens gezien. La Torre degli Asinelli hebben we ook nog beklommen. Het was een hele klim want de toren is 97 meter hoog maar toen hadden we ook wel een heel mooi uitzicht over de hele stad! We hebben ook nog een fanfare optocht gezien, ook erg leuk! ’s Avonds heerlijk uit eten geweest en natuurlijk hebben we ook tortellini gegeten. Zondagochtend zijn we om 05:00 uur opgestaan om de trein naar Genova te nemen. Wat was de trein koud! Helaas moesten we er 3,5 uur inzitten. Maar toen we in Genova aankwamen was het gelukkig heerlijk weer. Daar hebben we eerst even op een terrasje ontbeten met koffie en een croissantje met uitzicht op de haven van Genova. Daarna zijn we de stad in getrokken. Een aantal keer de weg kwijt geraakt dus we hebben ook heel veel niet toeristische plekken gezien. Er was een heel leuk en klein marktje waar ze heerlijk gedroogd fruit verkochten. Daar ook een stuk focaccia gehaald als lunch. In de haven van Genova zijn we nog omhoog gegaan waardoor we een mooi uitzicht over heel Genova kregen. ’s Avonds met uitzicht op de haven gegeten, trofie al pesto, het typische gerecht van Genova, het was erg lekker. Genova is zeker een hele leuke stad!