24 maar tot 30 maart: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 24 maar tot 30 maart: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

24 maar tot 30 maart:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

02 April 2014 | Italië, Rome

Maandag weer na school geweest na mijn twee weken vakantie. Was leuk om de mensen die ik kende weer te zien, er zijn ook weer een heleboel nieuwe mensen aangekomen op school, vandaar dat ik er niet zoveel ken.. Helaas regende het en was het koud buiten dus na school niet veel meer gedaan. Dinsdag naar school geweest en na school geleerd voor mijn volgende niveau test van donderda. Het was natuurlijk ook mama’s verjaardag, daarom ’s avonds ook nog gezellig geskypt :). Woensdag een lange schooldag gehad, we hebben in de lessen bijna alleen maar gepraat en bijna geen grammatica gedaan, is ook wel een keertje lekker ;). Woensdag ook plannen voor weekend gemaakt, we zijn vrijdag ook vrij dus hebben we een lang weekend om wat te doen. Donderdag de test voor B2 gehad, helaas was het de moeilijke test maar uiteindelijk heb ik hem wel gehaald :), moest natuurlijk ook eigenlijk wel na 15 weken in B1 te hebben gezeten. Na school zijn we met een hele grote groep uiteten geweest bij een heel leuk en goedkoop restaurant in Trastevere, was erg gezellig!

Vrijdagochtend vroeg de trein naar Perugia genomen met nog 3 anderen. In Perugia hebben we de hele dag rondgelopen en van het prachtige uitzicht genoten. ’s Avonds gingen er twee al weer terug naar Rome. Camilla en ik bleven nog in Perugia en hebben nog heel wat rondgelopen en ons hotel gezocht. Daarna zijn we uiteten geweest in een echt typisch Italiaans restaurant, ook nog eens super lekker en goedkoop :). Zaterdagochtend zijn we vanuit Perugia met de trein naar Assisi gegaan. Assisi is echt een heel leuk stadje, wel heel erg religieus. We hebben de hele dag in Assisi rondgelopen en ook nog naar een kasteel geweest waar we een prachtig uitzicht hadden over de hele stad en de omgeving! Zaterdagavond hebben we weer de trein naar Rome genomen. Zondag ben ik nog samen met Camilla naar Viterbo geweest. Viterbo is echt heel klein en omdat het zondag was, waren helaas alle winkels dicht en de straten behoorlijk leeg, daar hadden we even niet aan gedacht. We hadden besloten om naar een park vlakbij Viterbo te gaan, daarvoor moesten we de bus hebben. We hadden gevraagd welke bus we moesten hebben en waar we die moesten nemen. Toen zijn we naar de supermarkt te gaan om stokbrood en ricotta te kopen. Toen we bij de busstop aangekomen waren, snapte we het bordje niet helemaal maar we dachten, als we gewoon wachten komt de bus vanzelf wel. Ondertussen hebben we daar op de busstop onze lunch gegeten en natuurlijk kwam de bus uiteindelijk niet. Toen maar besloten om verder de stad in te gaan, daar vonden we een groot winkelcentrum, daar hebben we natuurlijk ook even geshopt. ’s Avonds weer met de trein terug naar Rome gegaan. Was een heel gezellig en leuk weekend!