14 april tot 20 april: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 14 april tot 20 april: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

14 april tot 20 april:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

23 April 2014 | Italië, Rome

Maandagochtend was ik samen met Graziella al om 09:00 uur op school omdat we waren gevraagd om te helpen met de nieuwe studenten te verwelkomen. Helaas hadden we niet echt veel te doen en liepen we er vooral achteraan maar het was wel gezellig met elkaar en met de nieuwe studenten. Daarna zijn we nog met alle nieuwe studenten gaan lunchen en hebben we nog 1 les op school gehad. Dinsdag een lange dag op school gehad, het was heel wisselvallig weer, heb heerlijk in het zonnetje geluncht maar na school weer doorweekt geraakt. Woensdag was ik met een Camilla en Veslemøy van plan om een cake te gaan maken voor mijn verjaardag en die van Veslemøy, we hadden het plan om het in het huis van Camilla te doen omdat haar gastouders niet thuis zouden zijn. Toen we boodschappen aan het doen waren kwamen we er helaas achter dat haar gastvader thuis was gekomen en dat hij het niet goed vond dat ze bezoek had. Het was dus een heel leuk plan wat helaas niet door kon gaan. Uiteindelijk zijn we maar pizza gaan eten. Donderdag was het natuurlijk 17 april en werd ik 18, ‘finalmente’ zoals ze hier op school zeggen. Donderdagochtend met mama geskypt en met Oma Corry gebeld en daarna naar school gegaan voor lunch. Op school eerst nog wat cadeautjes gekregen en daarna zijn we gaan lunchen. Eerst hebben we taart gehaald en daarna hebben we nog wat pizza gekocht om toch iets te eten dat vult. Daarna 2 lessen gehad en na school ben ik met een aantal anderen een aperitief gedronken en daarna zijn we nog wat gaan eten. Het was zeker een geslaagde verjaardag!

Vrijdagochtend eerst nog een uur naar school geweest en daarna de bus naar termini genomen om papa, mama, Casper en Joris op te halen. Eerst even naar het hotel gegaan om de koffers weg te brengen en daarna zijn we een taartje gaan eten en wat gaan drinken. Toen nog een aantal leuke cadeautjes gekregen en daarna zijn we de stad in getrokken. ’s Avonds hebben we heerlijk bij de spaghetteria gegeten. Het was een hele geslaagde dag! Zaterdagochtend hebben we de bus naar Tivoli genomen en daar naar Villa d’Este geweest. Villa d’Este was echt heel erg mooi en precies zoals de foto’s op internet. ’s Avonds zijn we samen met mijn gastouders Renata en Manuel uiteten geweest. Eerst hebben we hier bij ons thuis nog wat gedronken en daarna zijn we naar een restaurant vlakbij gegaan. Daar echt heel veel gegeten en ondanks de taalbarrière vond ik het een hele gezellig avond! Zondagochtend zijn we naar de Gianicolo gegaan en daar van het prachtige uitzicht genoten. ’s Middags hebben we een fietstocht over de Via Appia Antica gemaakt met een Nederlandse gids. Het was een erg leuke tocht! ’s Avonds hebben we in Trastevere nog heerlijk wat gegeten!