3 juli tot 8 juli: - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 3 juli tot 8 juli: - Reisverslag uit Victoria Falls, Zimbabwe van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

3 juli tot 8 juli:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

08 Juli 2014 | Zimbabwe, Victoria Falls

3 juli:
Vanmorgen zijn we weer naar de landelijke tuin gegaan waar we toen we daar aankwamen blij verrast waren toen we zagen dat ze het systeem dat andere vrijwilligers in 2013 hebben gebouwd nu voor de eerste keer ook echt zelf gebruiken. Er waren abnormaal veel mensen en emmers bij de pomp, ze waren ook de hele tijd ruzie aan het maken, waarschijnlijk over de emmers, dat was wat minder. Eerst heb ik geholpen met het waterpompen en daarna ben ik naar de tuin gegaan waar ik een aantal mensen heb geholpen met her watergeuzen van hun planten. Na de tuin gingen we naar Masuwe waar we hebben geluncht samen met alle leeuwenvrijwilligers. Na de lunch zijn we naar de Adventure Lodge gegaan en hadden we pauze. In de middag zijn we met alle vrijwilligers naar de leeuwen gegaan en heb ik met de leeuwen gelopen, tegelijkertijd moest ik van elke leeuw elke twee minuten bijhouden wat deze aan het doen was. Daarna zijn we weer teruggegaan naar Adventure Lodge, we waren nogal laat terug dus gingen we gelijk eten. Na het eten lekker gedoucht en hebben we nog een hele tijd met een grote groep vrijwilligers om de tafel zitten kletsen.

4 juli:
Vanmorgen zijn we naar de basisschool geweest, mijn laatste keer alweer.. Gelukkig was hun docente er vandaag dus waren ze stil en luisterden ze echt. Ik heb de docente geholpen en de kinderen geholpen met de opdrachten die ze moesten maken, als ze klaar waren controleerde ik hun opdrachten. Ook maken we natuurlijk lol met de kinderen, ook tijdens de lessen. :) Daarna zijn we weer naar Adventure Lodge gegaan en hebben we een lekkere past gegeten voor lunch. Na de lunch ben ik nog even naar de supermarkt gegaan om snoep te kopen voor de bingo in het weeshuis. Daarna heb ik nog lekker in de zo'n bij het zwembad gezeten. Vanmiddag zijn we naar het weeshuis gegaan en hebben we daar bingo gespeeld met de kinderen, toen een aantal vrijwilligers het snoep wilde uitdelen werden de kinderen helemaal gek en werden ze omringt door de kinderen. Na de bingo hebben we nog leuk met de kinderen gespeeld en heb ik nog een hele tijd met één van de oudere meisjes gepraat. Was erg leuk en interessant om met haar te praten en een deel van haar verhaal te horen. Daarna zijn we weer terug gegaan, heb ik lekker gedoucht en gegeten en daarna weer vroeg naar bed gegaan.

5 juli:
Vanmorgen weer heel vroeg opgestaan en naar de leeuwen geweest. Daar heb ik met de leeuwen gelopen samen met de andere vrijwilligers. Daarna hebben we ontbeten, na het ontbijt zijn we naar het weeshuis gereden waar we gingen helpen met het eten klaarmaken. Ik heb samen met een aantal jongens van daar het vuur gemaakt buiten waar ze de Sadza (traditioneel gerecht) op gingen koken. Daarna heb ik nog een tijdje met een aantal jongens gevoetbald, slechtste beslissing ooit.. Het was echt superwarm en de jongens konden heel goed voetballen.. Ik heb nog even gewoon met de kinderen gespeeld en toen gingen we weer terug naar de leeuwen om daar lunch te eten. Na de lunch zijn we we weer vroeg naar het weeshuis gegaan waar ik geholpen heb met het uitdelen van de lunch, toen de kinderen klaar waren met eten hebben we met ze gespeeld in de speeltuin en gewoon bij het huis, was erg leuk! Na het weeshuis hadden we vrije tijd, ik ben samen met een aantal vrijwilligers en één van de meisjes uit het weeshuis naar het winkeltje van haar moeder gegaan, daar heb ik wat gekocht en daarna hebben we in de buurt nog wat souvenirs gekocht. Daarna zijn we weer terug gegaan naar de Adventure Lodge, een koude douche genomen want het warme water was op en daarna hebben we met alle vrijwilligers een barbecue gehad, ik heb daarna nog een hele tijd met een aantal anderen gezellig zitten kletsen. Het was alweer mijn laatste dag van het vrijwilligerswerk, de tijd is echt voorbij gevlogen!

6 juli:
Vanmorgen hebben we om 08:00 uur ontbeten en daarna ben ik samen met nog 5 andere vrijwilligers naar de Victoria Falls gegaan. Ook hadden we nog één meisje van het weeshuis met ons meegenomen. De watervallen waren echt heel erg indrukwekkend om te zien! Op bepaalde punten was er helaas te veel mist van het opstuivende water, daardoor konden we niks meer zien. Wel hebben we nog een dubbele regenboog gezien en hebben we een heleboel mooie foto's kunnen maken. Een regenjas is zeker aan te raden, op bepaalde plekken lijkt het wel alsof je in een regenstorm terecht gekomen bent. Ook hebben we nog de brug gezien waarvan je de bungee jump of de gorge swing kan doen. We hebben ook een aantal mensen zien springen, het ziet er echt heel eng uit! Toen zijn we weer terug gelopen naar de stad waar we pizza hebben gegeten, daarna zijn we nog wat gaan souvenirshoppen en weer terug gegaan naar de Adventure Lodge. In de Lodge lekker gedoucht en daarna nog gezellig met een aantal mensen zitten praten bij het zwembad. Later moest ik ook nog een evaluatieformulier invullen en heb ik geprobeerd mijn vlucht in te checken. Helaas lukte dat eerst niet en deed in de avond de WiFi het hier niet meer. 's Avonds nog lekker wat gegeten, een begin gemaakt met mijn tas in te pakken en daarna vroeg naar bed gegaan.

7/8 juli:
Vanmorgen om 07:00 uur opgestaan en voor de laatste keer met alle andere community vrijwilligers ontbeten, daarna heb ik afscheid genomen van alle vrijwilligers. Ik ben nog even naar de supermarkt gelopen om wat eten te kopen voor onderweg en daarna zijn we om 11:00 uur naar het vliegveld gereden. Daar hebben we eerst incheckt en nog wat gedronken. Toen we naar de gate wilde gaan moesten we langs de paspoortcontrole, typisch Afrikaans, daar zat dus niemand en als we vroegen of er iemand kwam zeiden ze "doe maar rustig er komt zo wel iemand". Uiteindelijk kwam er iemand 2 minuten voordat de gate dicht zou gaan. We zijn 20 minuten te laat vertrokken en iedereen vond het heel normaal. Gelukkig had ik op Johannesburg 3 uur overstaptijd. Incheckt en toen gewacht op het vliegtuig. Was weer een erg groot vliegtuig van Johannesburg naar Londen. Daar om 05:00 uur aangekomen. En 3 uur later de vlucht naar Amsterdam genomen. Alles is goed gegaan en ik had een typisch Nederlands welkom, regen en een grijze lucht.

Ik heb echt 4 fantastische en super indrukwekkende weken gehad in Zimbabwe! Zeker een aanrader! Ik hoop dat jullie het ook weer leuk vonden om te lezen! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 952
Totaal aantal bezoekers 21691

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: