4 februari tot 7 februari - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 4 februari tot 7 februari - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

4 februari tot 7 februari

Blijf op de hoogte en volg Mariska

07 Februari 2016 | Thailand, Phuket

4 februari begon mijn reis richting Thailand vanaf Schiphol. De vlucht vertrok gelukkig op tijd. Toen we op Bangkok aankwamen moest ik overstappen op mijn vliegtuig naar Phuket, ik had ongeveer 6 uur overstaptijd dus dat ging prima. Ik kon gelijk al inchecken en door de douane heen. Toen moest ik nog 5 uur wachten, helaas was er aan het begin nog veel dicht, aangezien ik om 06.45 uur aankwam, maar later heb ik me wel vermaakt. De vlucht naar Phuket was gelukkig zo voorbij. Ik had bij het inchecken een sticker gekregen die ik op mijn kleren moest plakken voor als ik aankwam in Phuket. Daar moest ik dan de stickers op de grond volgen en dan kwam ik bij mijn bagage uit. Gelukkig werkte dit goed en stond er iemand van het hotel mij op te wachten buiten het vliegveld. Van het vliegveld naar het hotel is nog een uur met de auto. Het verkeer hier is een grote chaos, ze rijden elkaar liever van de weg hier geloof ik dan dat ze even moeten wachten. Toen ik bij het hotel aankwam en bij de receptie zei dat ik de nieuwe stagiaire was, waren ze gelijk enthousiast en kwamen er ook iemand van HRM. Khun Nokyoong, met haar had ik ook al gemaild. Zij heeft mij nog een hele tour door het hotel gegeven en nog een aantal dingen uitgelegd. Daarna hebben we wat gegeten in het Rim Talay restaurant, het grootste restaurant van het hotel. Er kwam en nog wat andere mensen bij zitten die in het hotel werken en ik werd gelijk aan iedereen voorgesteld, dat was wel heel leuk. Ook kwamen er de hele tijd nieuwe werknemers aanlopen die me dan weer wilden voorstellen aan andere, die ik al had ontmoet. Leuk dat ze zo enthousiast waren! Er is nog 1 Nederlander hier, Joey, de F&B assistant manager. Na het eten heb ik nog een kaart van Phuket gekregen en ben ik lekker gaan slapen na de hele lange dag.

Wat is het hier warm zeg! In de ochtend zweet je gewoon je bed uit hier. Ik slaap hier in een hotel kamer dus dat is wel fijn. Goede kamer, badkamer, en gelukkig airco! Tot en met 8 januari, wanneer ik echt begin met werken, mag ik nog in het restaurant eten hier, dus ook ontbijten. Heerlijk ontbeten met uitzicht op zee! Na het ontbijt ben ik nog rondgelopen bij het hotel en ook nog naar “The Jetty” gelopen. “The Jetty” is de pier van het hotel, deze ligt redelijk afgelegen dus daar zijn we op de eerste dag niet geweest. Ook heb ik nog een heleboel foto’s gemaakt op mijn weg daarnaartoe. ’s Middags ging ik met een busje van het hotel naar “Jungleceylon”, dat is een heel groot winkelcentrum waar ze heel veel verschillende dingen verkopen. Ik ging daar naartoe om een Thaise simkaart te regelen. Daarna heb ik nog wat door de straten van Patong gelopen en ben ik over het strand teruggelopen naar het hotel.

Zondagochtend weer heerlijk ontbeten in het hotel en daarna ben ik naar de andere kant van Patong beach gelopen via de straten en daarna langzaam aan teruggelopen via het strand. Ook al was het bewolkt vandaag ben ik nog steeds overal verbrand.. In de middag heb ik nog wat te eten gehaald bij een kraampje op strand en natuurlijk nog een lekkere fruitshake genomen (die worden hier op iedere straathoek aangeboden). Vanavond heb ik weer lekker in het hotel gegeten. Maandag begin ik om 08.00 uur met een introductie, waarbij ik ook aan iedereen word voorgesteld. Ik denk dat ik dan dinsdag echt ga beginnen met mijn stage!

  • 09 Februari 2016 - 16:39

    Linda:

    Lieve Mariska,
    Fijn dat je veilig bent aangekomen en je eerste dagen daar klinken goed. Heerlijk ook die airco! Daar maakte je je toch wel een beetje zorgen over ;) haha. Ik ben benieuw hoe je eerste dag is (geweest) dinsdag.
    Liefs

  • 24 Februari 2016 - 23:00

    Els:

    Hoi Mariska, Inmiddels ben je al weer twee weken in Puket. Leuk om je eerste indrukken over het hotel te lezen. Het klinkt vriendelijk en relaxed. Heel herkenbaar zo'n kennismaking met het hotelpersoneel. Ik vond het wel even wennen om ieder met Khun ... aan te spreken. Mijn schoonzusje noemt mij na tien jaar huwelijk met mijn broer nog steeds Khun El.
    Goed insmeren tegen de zon. Ongemerkt doet het heel veel met je! Ik was na een boottochtje ooit direct de pineut. Op de trouwfoto's sta ik met een rood ontstoken hoofd!
    Alle goeds daar. Hartelijke groet, Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 371
Totaal aantal bezoekers 21707

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: