2 mei tot 8 mei - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 2 mei tot 8 mei - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

2 mei tot 8 mei

Blijf op de hoogte en volg Mariska

09 Mei 2016 | Thailand, Phuket

Maandag waren mama en Joris hier nog en hebben we eerst van het heerlijke ontbijtbuffet genoten en daarna zijn we met de andere shuttle van het hotel naar Kata Beach gegaan. Daar hebben we heerlijk de hele dag niks gedaan en op het strand gelegen. Enorme valkuil natuurlijk om op het strand in slaap te vallen en dan te verbranden, maar helaas is mij dit weer overkomen.. In de middag gingen we weer met de shuttle bus terug naar het hotel. Leuk om te zien hoe mijn collega’s weer reageren als ze mij uit het busje zien stappen. Ook hebben nog een aantal collega’s zich voorgesteld aan mama en Joris. In de middag hebben we nog van het Happy Hour genoten in het Club House waar ze heerlijke cocktails en borrelhapjes hadden! In de avond hebben we in het Italiaanse restaurant van het hotel, La Gritta, gegeten en het was heerlijk! De General Manager zat aan de tafel naast ons en omdat hij wist dat we daar gingen eten kregen we het diner gratis, ook niet verkeerd natuurlijk! Dinsdag hebben we eerst lekker uitgeslapen en daarna hebben we heerlijk gerelaxt op het strand bij het hotel. In de middag zijn we nog met een taxi langs wat hoogtepunten van Phuket gegaan, zoals Big Buddha, Karon Viewpoint en Laem Phromthep waar we van de prachtige zonsondergang hebben genoten.

Woensdag hebben we een dagtrip naar Phang Nga Bay en James Bond Island (Khao Phing Kan) gemaakt. Een erg mooie omgeving met allemaal verschillende rotsachtige eilanden. Tijdens de tour zijn we ook nog met een zee kano door de grotten gegaan. Op een gegeven moment was het zo laag daar dat je helemaal moest gaan liggen en dan was ik soms nog bang dat mijn neus eraf geschraapt zou worden door de rotsen waar we onderdoor gingen. Als je claustrofobisch bent was dat zeker geen aanrader! Toen we eenmaal uit de grot kwamen, waren we bij een iets groter open stuk met allemaal mangrove bomen, erg mooi. We moesten helaas ook weer door diezelfde grot terug.. Ik zat met Joris in een kano en nadat we weer een stukje met de speedboot gevaren hadden zaten we ook weer met dezelfde ‘gids’ in het kano. Zoals altijd zijn de Thai wel in voor een grapje en zo ook hij, hij vertelde Joris dat hij wel kon gaan zwemmen en toen vertelde hij hem dat wij ervandoor gingen. Alleen moest ik peddelen en gingen we alleen maar in rondjes, hahaha. Maar ik héb gepeddeld! Nadat we ontzettend veel foto’s hadden gemaakt gingen we weer terug op de speedboot, op naar James Bond Island! Hier kregen we ook even de tijd om rond te lopen natuurlijk nog veel meer foto’s te maken. Het is niet echt een eiland, het is meer een groot stuk rots in het water maar het is wel bijzonder om te zien. Hierna hebben we nog wat geluncht in een dorp dat compleet op het water was gebouwd, als het vloed is dan staat het water tot aan de vloeren van de huizen, maar toen wij er waren stond het water erg laag. Na de lunch zijn we nog naar een ander eiland gevaren waar we vrije tijd hadden om lekker op het strand te liggen, te zwemmen en vooral te genieten van het mooie weer. Hierna gingen we weer terug naar Phuket en zijn we weer terug naar het hotel gebracht met een busje. Toen we terugkwamen in het hotel zijn we naar het Club House gegaan waar we nog even in het zwembad hebben gezwommen en daarna van de heerlijke Happy Hour hebben genoten. In de avond hadden we nog een reservering in La Gritta gemaakt, dus nadat we hadden gedoucht hebben we daar in de avond van een heerlijke Italiaanse maaltijd genoten. Een perfecte dag!

Donderdag was het alweer de laatste dag dat mama en Joris hier waren. Elke dag dat we langs de lobby liepen of eigenlijk waar dan ook in het hotel, moest wel minstens één collega zich even voorstellen, wel leuk om te zien dat ze hen ook graag wilden ontmoeten! Één collega van de Front Desk zag ons en ik zag dat hij even hallo wilde zeggen dus liepen we naar hem toe. Ik zei: dit zijn mijn moeder en mijn broertje, waarop hij mij vroeg of mijn moeder Engels sprak, haha. We hebben nog even gepraat voordat het weer druk werd en hij aan het werk moest. Ik heb hem hier later nog naar gevraagd en toen zij hij dat hij gewoon begon te praten tegen de ouders van de vorige stagiair en dat zij hem heel raar aankeken en dus geen Engels spraken, vandaar zijn vraag. Donderdagochtend hebben we de laatste dingen geregeld voor mama en Joris zoals de taxi naar het vliegveld, hierna gingen ze uitchecken en hebben we nog een hele tijd met mijn manager staan praten. Nadat we (de bell boys) ook hun koffers naar mijn kamer hadden verplaatst zijn we naar Phuket Old Town gegaan. Alle gekleurde huisjes, ik was er al een aantal keer geweest, maar het is toch wel altijd erg gezellig daar! Op de terugweg hebben we de lokale Thaise bus gepakt naar Patong. Toen even douchen in mijn kamer en nog een laatste drankje in Samutr Bar. Hierna was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen. Mijn collega’s bleven mij ook maar vragen of ik niet even moest gaan huilen of ze keken mij heel zielig aan. Ik stond nog een tijdje te kletsen met mijn collega’s in de lobby en toen hadden we gelijk het plan gemaakt om in de avond nog even wat te gaan drinken met een aantal collega’s. Één collega zei tegen mij dat ik nu eindelijk weer wat kon drinken nu mijn moeder weg was, ze hebben een beetje de verkeerde indruk geloof ik ;). Het was wel erg gezellig, we hebben het rustig aan gedaan aangezien we allemaal de volgende dag weer moesten werken. Ik begon donderdag overdag mijn stem al steeds meer kwijt te raken en vrijdag was ik echt helemaal schor, sommige collega’s begonnen gewoon te lachen als ik begon te praten en andere vroegen wat er aan de hand was, haha. Mijn manager was geloof ik wel heel bezorgd over mij, ik was in de ochtend namelijk al uit mijn bed gebeld om eerder op het werk te komen aangezien mijn andere (nieuwe) collega niet was komen opdagen in de ochtend en ik natuurlijk helemaal schor was. Ze bleef mij de hele dag vragen of alles in orde was en of ze me ergens mee kon helpen, heel lief vond ik dat. Aangezien mijn collega niet was komen opdagen liep ik achter met alles en was het een grote zooi toen ik aankwam. Gelukkig is het allemaal goed gekomen, mijn manager kwam later nog naar mij toe om te vertellen dat die collega ontslag had genomen. Dit betekend dat alleen ik en mijn collega Mam nog Guest Relations kunnen doen, en ik ben een stagiaire dus eigenlijk heeft ze maar één werknemer die het kan… Iets klopt hier niet..

Vrijdag was ik weer aan druk aan het werk samen met mijn collega, zij was eerder klaar dan mij en was al naar huis toen mijn manager belde of ik even naar haar kantoor kon komen als ik klaar was met werken. Dat klonk niet echt goed, en ik weet nu dat als ik een fout maak bij Guest Relation dat ik gelijk een probleem heb bij de managers. Alleen wist ik niks van een fout dus vroeg ik me al af waar het over ging. Ze wilde gewoon even met mij kletsen.. Wel erg gezellig, ze vroeg mij ook nog wat ik ervan vond om hier stage te lopen, wat ik al had geleerd en mij te vertellen dat ik nu wat langer bij Guest Relation moest blijven aangezien er niemand anders was. Ik vertelde haar dat ik wel had geleerd om te communiceren met collega’s die geen Engels spreken en dat ik dan iets van ze wil, ze zeggen dat ze het begrijpen, en ik weet dat ze er niks van snappen. Zij heeft dat probleem zelf natuurlijk ook, alleen heeft zij een totaal andere positie in het hotel. Zaterdag en zondag heb ik weer hard gewerkt en vroegen nog veel mensen of mijn familie al weg was, of ik ze al miste en hoe mijn vakantie was geweest. Erg lief vond ik dat! Ook konden ze eindelijk weer aan mijn haar zitten, aangezien dat nu toch wel een vast ritueel is geworden. Hij vertelde mij ook dat hij het niet durfde toen mijn moeder erbij was, haha.

Het was echt super dat mama en Joris helemaal naar Thailand zijn gekomen voor mij en we hebben een super gezellige tijd gehad met z’n drieën! Nu weer hard werken, lange dagen maken en vooral veel genieten van mijn laatste drie maanden hier in Thailand!!

  • 10 Mei 2016 - 17:41

    Linda:

    Klinkt alsof jullie het erg naar jullie zin hebben gehad met z'n drieën!
    Drie maanden nog en dan is het alweer klaar, de tijd vliegt. Geniet nog en werk ze!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 21713

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: