16 mei tot 22 mei - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 16 mei tot 22 mei - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

16 mei tot 22 mei

Blijf op de hoogte en volg Mariska

23 Mei 2016 | Thailand, Phuket

Maandag, dinsdag en woensdag wekte ik alleen bij de Guest Relations aangezien mijn collega haar vakantiedagen van vorig jaar nog moest gebruiken. Dat lukt allemaal prima nu gelukkig. En rond deze tijd al helemaal aangezien de General Manager op vakantie is. Dit betekent voor mij dat mijn werk ongeveer gehalveerd wordt. Als hij er is dan zijn vaak minstens de helft van de gasten VIP en is het verslag dat ik elke dag moest schrijven ongeveer 3 pagina’s. Nu hij er niet is voor een paar dagen is dat verslag maar 1,5 pagina’s. Ook is mijn manager, Jessica, ziek dus heb ik nog minder werk. Wel even relaxt hoor om het gewoon rustig aan te kunnen doen. Donderdag is het regenseizoen weer begonnen, en dat is goed te merken ook. Soms regent het maar een uur op een dag heel hard maar andere dagen regent het eigenlijk de hele dag een beetje wat dan afgewisseld wordt met grote buien. Er was enorme droogte in Thailand aangezien de regen normaal gesproken vorige maand al zou moeten komen. Nu het eindelijk is begonnen met regenen is iedereen daar dan ook erg blij om. Ook koelt het buiten een beetje af, wat ook wel erg gewenst is. Woensdagavond heb ik mijn collega’s nog stroopwafels laten proeven, in eerste instantie wilden een aantal het niet proberen maar toen zei ik maar dat de meeste mensen het wel echt lekker vonden dus dat ze niet bang hoefde te zijn. Ik heb een aantal collega’s ook drop laten proeven maar niemand vind dat lekker. Dus daar ben ik maar mee gestopt zodat ik er zelf van kan genieten, haha. Een aantal van mijn collega’s vroegen ook gelijk of er wiet in die koekjes zat toen ik ze vertelde dat het uit Nederland kwam.. Tja.. Donderdag vertelde mijn collega mij dat hij al de hele dag misselijk was, en dat het misschien wel door mijn verdachte koekjes kwam..

Donderdag en vrijdag was mijn collega er weer en toen was het dus nog steeds zo rustig. Nu weet ik precies hoe het is om als Thai een baan te hebben. Als het werk is afgelopen, dan wacht je gewoon tot je werktijden voorbij zijn. Ik zit dan dus te wachten tot de gasten naar mij toe komen of gewoon te wachten op niks de laatste 3 uur van mijn werktijd. We hadden hiervoor alles al gecontroleerd en al het extra werk gedaan, dus daar konden we ook niks meer voor doen. In eerste instantie lijkt het heerlijk om gewoon te wachten en niet veel te doen te hebben maar na een half uur wordt dat ook wel heel erg saai! Donderdagavond hadden Wei Wei en ik besloten om een avond uit te gaan aangezien we elkaar al een lange tijd niet echt goed meer hadden gesproken. We gingen naar Bangla Road en hadden ons eerste drankje nog niet op of de politie kwam binnen lopen. Wij dachten, shit we hebben ons paspoort niet mee genomen (die ligt namelijk bij HR). Maar geen zorgen, daar kwamen ze niet voor. Ze wilden dat ze de muziek uitzetten. Wij snapten niet waarom maar iedereen liep ook naar buiten, toen we buiten kwamen hoorden we geen muziek en waren alle lichten in deze normaal gesproken drukke en fel verlichte straat uit. Wij vroegen ons af waarom letterlijk alles in Bangla dicht ging en sommige bars zelfs de luiken al dicht hadden. Het was 00.30 uur en normaal gesproken gaat alles pas vroeg ik de ochtend dicht. We hebben het toen aan de Thai gevraagd en die zeiden dat het vrijdag een nationale feestdag was. “Visakha Bucha” dit is de dag dat de drie belangrijkste gebeurtenissen in het leven van Boeddha worden gevierd. Namelijk zijn geboorte, the enlightenment of Buddha en zijn dood. Op deze dag (vrijdag 00.00 – 23.59) mag er geen alcohol gedronken of verkocht worden in Thailand. Dat was ook de reden dat alle bars dichtgingen. Beetje jammer van ons avondje uit maar we hebben nog tot laat gepraat toen we terugkwamen in het hotel.

Vrijdag weer gewerkt en toen ik klaar was met werken vertelde Wei Wei mij dat ze problemen had met haar (Thaise) vriendje en dat ze wat wilde gaan drinken. Dat gingen we proberen aangezien het nog steeds de nationale feestdag was. Het is gelukt en we hebben een aantal biertjes gedronken, daarna gingen we terug naar het hotel. Wei Wei was helemaal van slag dus ze heeft bij mij op de kamer geslapen. Ik moest zaterdagochtend alleen heel vroeg mijn bed uit. Ik had een aantal dagen vrij en had besloten om zaterdag en zondag naar het mooie Koh Racha te gaan. Mijn vervoer daarnaartoe kwam mij om 07.40 uur al ophalen.. In het busje heb ik dus nog maar even verder geslapen. Na het busje gingen moesten we nog een half uur met de speedboat voor we bij het eiland aankwamen. Daar mocht ik eerst nog mee snorkelen en lunchen voordat ik naar mijn hotel kon gaan. Het water is ontzettend helder bij Koh Racha, het water was behoorlijk diep maar je kon alles heel goed zien, erg leuk! Aangezien ik dan toch nog een studentje ben had ik een goedkoop hotel gezocht, en dat was een goede keuze. Ik had een bungalow voor mijzelf met een prachtig uitzicht over de zee voor minder dan €30! Zaterdag heb ik nog lekker op het strand gelegen en ondanks dat het de hele dag bewolkt was en de wolken donkergrijs waren en ik mij had ingesmeerd ben ik toch nog bruin geworden. Vraag mij niet hoe dat kan, maar ik geloof dat ze zon hier abnormale krachten heeft. Aan het eind van de dag begon het dan ook heel hard te regenen en het is niet meer gestopt tot diep in de nacht. Zondagochtend ben ik ook rond 07.00 uur wakker geworden van de regen, maar daarna heb ik nog lekke geslapen. Zondag heeft het helaas veel geregend en heb ik niet veel kunnen doen. In de middag voordat ik wegging heb ik nog wel van het mooie uitzicht kunnen genieten gelukkig. Zondagavond toen ik weer terugkwam in Amari heb ik nog met Wei Wei uit eten geweest in Patong, was erg gezellig. Een uitstekende afsluiting van deze mooie week!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 21716

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: