13 juni tot 19 juni - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 13 juni tot 19 juni - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

13 juni tot 19 juni

Blijf op de hoogte en volg Mariska

21 Juni 2016 | Thailand, Phuket

Deze keer is de blog een paar dagen later. Ik heb heel veel gewerkt en ook heel veel aan mijn laatste schoolverslag gewerkt. Niet veel tijd om een blog te schrijven helaas. Maar nu ik het verslag heb ingeleverd heb ik daar wel weer tijd voor gelukkig!

Maandag was ik nog een dag vrij, ook deze heb ik besteed aan het schrijven van mijn laatste stageverslag. Ook had Jessica een dag vrij maandag dus zijn we in de middag nog even wat gaan eten buiten het hotel om even te relaxen. Dinsdag en woensdag moest ik weer gewoon werken, ik zou alleen zijn aangezien mijn collega P’Mam twee vrije dagen had. Geen problemen meer gelukkig. Ik kan nu goed merken dat iedereen mij heel erg vertrouwd bij Guest Relation. Aan de ene kant natuurlijk goed dat ze volledig op mij vertrouwen als ik in mijn eentje bij Guest Relation ben, maar aan de andere kant is het natuurlijk slecht dat ze volledig op mij moeten vertrouwen. Als ik straks weg ben dan is er nog maar één iemand over om Guest Relation te doen.. Het eigenlijke doel van mijn stage was om het in de Front Desk te doen. Nu ben ik al vanaf de tweede maand aan het werken bij Guest Relation. Ondertussen heb ik mij daarbij neergelegd en ik ben achteraf ook wel blij dat ik daar ook ben geplaatst. Als ik vergelijk wat ik nu allemaal heb geleerd en wat Jessica allemaal heeft geleerd bij de Front Desk dan ben ik wel heel blij met Guest Relation aangezien ik meer verschillende dingen weet, de verschillende processen in het hotel heb gezien en ook goed contact heb met andere afdelingen. Donderdag zou mijn collega Mam weer moeten werken, ik zou om 11.00 uur beginnen en zij om 09.00 uur. Nu voelen jullie het waarschijnlijk al aankomen, dat was natuurlijk niet echt zo. Ik werd woensdagavond rond 23.00 uur gebeld door de assistent manager, K. Noi. Zij zei tegen mij: “Mali I need your help”. Ik dacht echt dat meen je toch niet, het is al 23.00 uur in de avond?! Gelukkig vertelde ze mij daarna dat ze mijn hulp de volgende dag nodig had en of ik om 09.00 uur kon werken omdat P’Mam zich had ziekgemeld voor de volgende dag en dat ze in nu in het ziekenhuis was. Ik vroeg mijn collega nog of ze wist wat er aan de hand was maar dat wist zij ook niet. Ik heb donderdag dus ook alleen gewerkt, en vrijdag ook. Uiteindelijk heb ik de volgende dag aan haar vriendje gevraagd wat er nu aan de hand was, hij kon het alleen niet uitleggen in het Engels. Ze had veel last van haar rug was de conclusie, later hoorde ik van iemand anders dat ze was uitgegleden in de douche.

Vrijdagavond ging de telefoon weer, dit keer was het Jessica die mij vroeg of ik wel wist dat ik de volgende dag ook om 09.00 uur moest beginnen. Ondanks dat dat eigenlijk mijn dag vrij zou zijn. Uiteindelijk kwamen zij daar ook achter en zei ik dat ik best kon werken, maar ik vroeg me wel af wanneer dan wel mijn vrije dag zou zijn. Dat werd zaterdag en ik kreeg nog geen kwartier later een berichtje van mijn manager, K. Jessica, of ik zondag aub ook kon werken. P’Mam had zich nog steeds ziekgemeld en Anisha (de enige andere collega die ook Guest Relations kan) een dag vrij had op zondag. Zaterdag heb ik de laatste dingen aan mijn verslag gewerkt en zondag maar weer gewoon gewerkt. Allen bij Guest Relation is nu geen probleem meer voor mij en voor twee dagen achter elkaar als P’Mam vrij is vind ik ook niet erg. Alleen als het een hele week is dan wordt het wel vermoeiend. Als ik alleen ben dan ben dan zit ik namelijk de hele dag achter het bureau om alles op tijd af te krijgen. Als we met z’n tweeën zijn dan is er veel meer speling en kan ik ook een beetje relaxen of bij de Front Desk helpen. Maargoed, maandag zou ik mijn evaluatie van K. Jessica krijgen, dus ik kon een beetje moeilijk nee zeggen ;).

  • 21 Juni 2016 - 21:09

    Kaj:

    Wat een beknopt verslag Mariska. Ik ben gewend aan minimaal 2 A4. En had eigenlijk wel een toelichting verwacht bij "limoncello in limonadeglazen" en de uitslag van de finale van de sportdag en ... ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 21712

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: