2 december tot 8 december: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 2 december tot 8 december: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

2 december tot 8 december:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

14 December 2013 | Italië, Rome

Maandagmiddag naar schol geweest. Na school ben ik met 2 anderen naar de kerstmarkt op Piazza Navona geweest en nu was alles er nog dus heb alles kunnen zien. Is een leuke markt! Helaas ook slecht nieuws gekregen over Opa Siem, hij ligt nu in het ziekenhuis omdat de pijn te erg werd. Dinsdag naar school geweest en na de lessen op school met alle studenten en docenten de kerstboom versierd. Natuurlijk hoorde daar ook de Italiaanse lekkernijen van kerst bij. Het Italiaanse kerstbrood heet Panettone, het lijkt een beetje op een mix van cake en brood. Is wel lekker! Het was ook erg gezellig om dit met z’n allen te doen op school! Helaas slecht nieuws gekregen over Opa Siem, de helft van de aderen rond zijn hart werken maar en hij kan er niet aan geopereerd worden.

Woensdagmiddag moest ik naar school. Helaas kreeg ik voor het laatste lesuur een watsapp berichtje en een sms van mama waar ik me zorgen over maakte. Ik heb mama gebeld op school en papa nam op en vertelde me dat Opa Siem net was overleden. Iedereen uit mijn klas en mijn docent die op dat moment binnen kwamen waren heel lief allemaal! Ik had besloten om naar huis te gaan en Graziella is met me mee naar huis gegaan. Thuis heb ik met papa geskypt en met mama en oma gebeld. Was erg fijn om iedereen even te spreken. Graziella is hier tot 22:00 uur gebleven wat erg fijn was! Nadat Graziella weg was heb ik een vliegticket geboekt naar Nederland voor vrijdag en nog even met Linda geskypt.

Donderdagochtend heb ik uitgeslapen en ben ik niet naar school geweest voor de lessen. Alleen om even mijn vliegticket uit te printen. Daarna heb ik samen met Graziella een film gekeken voor de afleiding en mijn koffer gepakt.

Vrijdagochtend vroeg de bus naar Fiumicino Airport gepakt en daarna om 09:55 uur naar Nederland gevlogen. De vlucht verliep onverwacht erg goed en ik kwam om 12:20 op tijd aan op Rotterdam. Papa en Casper hebben me daar opgehaald en thuis heb ik mama gezien. In de middag nog even snel naar de kapper geweest en daarna met het hele gezin naar Hoorn geweest om bij oma te zijn en opa te zien. Zaterdagochtend met mama en Joris de stad in geweest om een pak voor Joris te kopen en ik heb zelf ook nog een mooi jurkje voor de begrafenis gekocht. Zondag was in Hoorn bij Oma Corry thuis de condoleance waar een aardig wat mensen naar toe kwamen. Ik heb samen met de rest van de kleinkinderen de drankjes verzorgd en daarna ook nog met een aantal mensen gepraat. Ik heb samen met Linda en Inge ook nog een glaasje korenwijn op Opa Siem gedronken. Zondagavond hebben we in een hotel in Hoorn overnacht omdat we maandagochtend weer vroeg in Hoorn moesten zijn voor de crematie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 21693

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: