23 december tot 29 december: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 23 december tot 29 december: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

23 december tot 29 december:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

31 December 2013 | Italië, Rome

Maandagochtend ben ik met Lisa samen nog een keer naar de Trevi Fontein geweest en ook naar een heleboel souvenirwinkels geweest voor de laatste aankopen. Daarna zijn we naar huis gegaan en hebben we onze spullen ingepakt. Rond 16:00 uur heeft Manuel ons met de auto naar Termini gebracht, daar hebben we bij de McDonald’s nog wat gegeten en hebben we de bus genomen naar het vliegveld. Op het vliegveld zelf ging alles goed, de vlucht vertrok gelukkig ook mooi op tijd. Helaas ging het bij het landen een beetje mis vanwege de te harde wind in Nederland. Het vliegtuig heeft 2 keer in Rotterdam proberen te landen en ook 2 keer een doorstart gemaakt, dat niet al te prettig aan voelde. Uiteindelijk is er besloten om door te vliegen naar Schiphol. Op Schiphol wel in 1 keer geland. Uiteindelijk hebben we nog meer dan 45 minuten in het stilstaande vliegtuig vastgezeten omdat er te weinig personeel was op Schiphol en omdat de apparaten zichzelf niet meer vooruit kregen vanwege de harde wind. Na meer dan drie kwartier konden we er dus eindelijk uit. Onze bagage lag al 30 minuten rondjes te draaien op de band want die waren er wel uitgehaald. Daar hoefden we dan gelukkig niet meer op te wachten! Papa en Joris waren ondertussen gelukkig ook van Rotterdam naar Schiphol gereden en zijn we nog veilig thuis gekomen. :)

Dinsdagochtend heerlijk uitgeslapen. Daarna heb ik met mama boodschappen gedaan voor kerstavond. Oma Corry kwam rond 15:00 uur bij ons en is de hele kerst gebleven. In de avond heerlijk allemaal zoete dingen en een lekkere paprikasoep gegeten en natuurlijk de cadeautjes uitgepakt. Ik heb nog een heleboel leuke en lieve dingen gekregen! :) Woensdag was het eerste kerstdag, om 10:00 uur een heerlijk uitgebreid kerstontbijt gegeten met het gezin en Oma Corry. Daarna hebben we lekker gekookt voor de avond en wat spelletjes gedaan. ’s Avonds een heerlijk 4-gangen menu gegeten met een bouillon, aardappeltjes, hertenbiefstuk met portsaus en een chocolade toetje. Donderdag, tweede kerstdag waren papa, Casper en Joris er niet meer want die waren in de nacht van woensdag op donderdag vertrokken om te gaan skiën. Met mama en Oma heerlijk ontbeten en nog wat spelletjes gespeeld. Rond 15:00 uur zijn we naar Paul en Corina gegaan. Daar hebben we lekker wat gekletst en nog een keer de heerlijke hertenbiefstuk gegeten. Was een erg gezellige kerst!

Vrijdagochtend hebben we met z’n drieën de tassen ingepakt, Oma Corry ging weer terug naar Hoorn en mama en ik gingen 3 dagen naar Maastricht. Rond 11:00 uur in de auto gestapt richting Maastricht. Daar hebben we eerst wat geluncht en daarna zijn we wezen shoppen. ’s Avonds uit eten geweest en daarna richting het hotel net over de grens in België gegaan. Zaterdag hebben we een heerlijk uitgebreid ontbijt gehad in het hotel, daarna zijn we weer Maastricht ingegaan om te shoppen, heel goed geslaagd! In de avond zijn we nog naar de bioscoop geweest, we hebben de film Mannenharten gezien, was een leuke film! Zondagochtend hebben we nog in het hotel ontbeten en zijn we daarna vertrokken. We zijn nog even langs de Hogere Hotelschool gereden en toen naar het drielandenpunt in Vaals. Daar nog wat foto’s gemaakt en koffie gedronken en toen doorgereden naar Heerlen. Daar hebben we wat geluncht en nog wat verder geshopt. Naar huis gereden en weer lekker thuis gegeten. Was een heel gezellig weekend samen met mama!