14 oktober tot 20 oktober: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 14 oktober tot 20 oktober: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

14 oktober tot 20 oktober:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

20 Oktober 2013 | Italië, Rome

Maandag naar school geweest en na school nog even met een aantal mensen wat gepraat en naar huis gegaan. Was wel mijn eerste dag in A2, bevalt me erg goed :). Dinsdag in de ochtend naar school geweest. Met een grote groep mensen van school de stad in gegaan om te gaan winkelen. Daarna met 4 andere naar ‘Pompi’ geweest. Pompi is de bekendste/oudste plek in Roma waar je tiramisu kan eten. Ze hebben ook verschillende smaken, bijvoorbeeld tiramisu met aardbij, nootjes of banaan en chocolade. We hebben daar dus tiramisu gehaald (ik heb gewoon de klassieke tiramisu genomen) en daarna hebben we het op de Spaanse Trappen opgegeten. Was echt heel lekker!

Woensdag naar school geweest en na school met z’n drieën (met beide gastouders) gegeten. Ik eet vaak alleen met mijn gastvader omdat mijn gastmoeder vaak tot laat in de avond werkt, dus was weer eens wat anders ;). Donderdag een lange dag naar school geweest. Na school moest ik in mijn huis naar een andere kamer verhuizen. Die kamer was best stoffig dus heb ik die kamer eerst even schoongemaakt, daarna gekookt en samen met Manuel (mijn gastvader) gegeten en na het eten al mijn spullen naar de andere kamer verplaatst. Vrijdag is er gelukkig een ander kastje in deze kamer bij gezet want de rest van de kasten in deze kamer zitten vol met spullen dus nu heb ik gelukkig ruimte om mijn kleding op te bergen.

Vrijdag in plaats van les op school hadden we een ‘ciacca al tesoro’ oftewel een schattocht. Dat betekende dat ze de hele school in groepjes verdeelde zodat elk groepje mensen van verschillende niveaus had. Daarna werden we samen met een docent in een lokaal gezet (om te controleren dat we geen Engels spraken en ons te helpen) en moesten we opdrachten verzinnen voor andere groepjes. Daarna moesten we zelf ook de opdrachten die een ander groepje had gemaakt uitvoeren. De opdrachten verschilden van vraag iemand ten huwelijk tot zing een lied en doe een dansje tot protesteer tegen de protestanten. Ons groepje was als eerste weer terug en we hebben uiteindelijk ook gewonnen! :) Als winnende groep mogen we met Halloween gratis een ‘aparte’ kerk in waar allemaal skeletten zouden zijn..

Zaterdag ben ik naar Perugia geweest met EF. We gingen om 08:00 uur van school weg, daarna 2 uur met de bus en we waren in Perugia. We hebben daar in een typisch restaurant van Perugia gegeten. Daarna kregen we vrije tijd om rond te lopen. In Perugia was er ‘Festa del cioccolate’ dat houd in dat er overal in Perugia kraampjes staan waar je chocolade kan kopen. Maar niet alleen chocolade, bijvoorbeeld ook chocoladekebab, chocoladelikeur en nog veel meer lekkers. Ook waren er veel dingen die je kon eten. Helaas hadden we een grote lunch gehad waardoor we niet veel honger hadden, wel heb ik nog warme chocolade met koekjes gehad, was heel erg lekker! Na de vrije tijd gingen we weer met de bus naar huis. Toen we bij school aankwamen stapte ik in de autobus om naar huis te gaan. Er zijn de hele dag (gewelddadige) demonstraties geweest in Rome maar die waren toen ik thuis kwam gelukkig al over. Om 20:15 uur werd ik helaas de bus uitgezet omdat ze hadden besloten om weer te gaan staken en kon ik de rest naar huis lopen. Ik had het alleen totaal niet verwacht omdat ze vrijdag al hadden gestaakt waardoor de bussen en de metro niet reden. Ik vind Perugia wel een heel erg mooie stad, ook als er geen chocoladefestijn is is het een hele mooie en gezellige stad met vooral een prachtig uitzicht!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 21693

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: