16 december tot 22 december: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 16 december tot 22 december: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

16 december tot 22 december:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

26 December 2013 | Italië, Rome

Maandag begon mijn vakantie officieel. Helaas voelde ik me niet helemaal lekker dus ben ik de hele dag thuis gebleven. Heb wel nog een heleboel geleerd en een overzicht gemaakt van veel grammatica. Dinsdag ben ik de stad in geweest om kerstcadeautjes voor mijn gezin en Oma Corry te kopen, ik heb ze bijna allemaal kunnen kopen. Woensdagochtend heb ik heerlijk lang uitgeslapen. Daarna wat mailtjes verstuurd en de laatste kerstcadeautjes gekocht. :) Donderdagochtend had ik de persoonlijkheidstest voor de tweede selectieronde van de Hogere Hotelschool. Alleen in januari nog een gesprek via Skype en dan weet ik of ik aangenomen ben.. Na de test ben ik naar Villa Borghese geweest en heb ik daar lekker wat gelezen en genoten van het heerlijke weer!

Vrijdagochtend om 08:00 uur de bus naar het vliegveld gepakt om Lisa op te halen die tot maandag in Rome blijft bij mij. Daarna natuurlijk ook weer de bus terug genomen naar Termini. Lisa het huis laten zien en haar kamer. Helaas regende het vrijdag heel veel dus hebben we besloten om te gaan shoppen. Ook heb ik Lisa nog het Pantheon, Piazza Navona en mijn school laten zien. Leuke dingetjes gekocht en het was weer erg gezellig! Zaterdag heb ik weer de toerist uitgehangen. We hebben zaterdagochtend de metro genomen naar het Colosseum, daarna door Forum Romanun gelopen. ’s Avonds hebben we heerlijk gegeten bij de Spaghetteria en zijn we ook nog naar de Trevi Fontein en de Spaanse Trappen in het donker geweest. Zondagochtend ben ik met Lisa naar Porta Portese geweest en heb ik hem voor het eerst helemaal afgelopen. Daar heb ik ook nog een hele leuke portemonnee gekocht. Na Porta Portese zijn we naar Bocca della Verità en de Giardino degli aranci geweest voor het mooie uitzicht. Op de Spaanse Trappen een heerlijke tiramisù gegeten en tussendoor nog even naar huis geweest. ’s Avonds hebben we een hele grote pizza op Campo dei Fiori gegeten. Was heel erg lekker en gezellig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 172
Totaal aantal bezoekers 21687

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: