3 maart tot 9 maart: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 3 maart tot 9 maart: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

3 maart tot 9 maart:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

11 Maart 2014 | Italië, Rome

Maandagochtend lekker lang kunnen slapen en daarna naar school geweest. Na school nog lekker wat gedronken met een aantal andere meiden. Dinsdagochtend naar school geweest, helaas regende het veel dus na school niet veel meer gedaan. Wel op het idee gekomen om naar Cinque Terre te gaan volgende week samen met Veslemøy (de aankomende twee weken heb ik vakantie :)). Woensdag heb ik voor school aan mijn presentatie over de VOC gewerkt, toch behoorlijk lastig al die feitjes in het Italiaans vertalen.. Daarna op school met de klas naar Palazzo Spada geweest en daarna met z’n allen een heerlijke gelato gehaald. Om het af te sluiten nog een half uurtje les gehad en na school weer aan mijn presentatie gewerkt. Donderdag op school de presentatie over de VOC gehad, was erg saai maar het ging wel goed. Na de lessen heb ik nog een yogales gedaan (in mijn normale kleren), het is wel bevestigd dat ik niet zo flexibel ben.

Vrijdagochtend papa, mama, Paul en Corina van Termini opgehaald. Ontzettend leuk om ze weer te zien! De koffers in het hotel gebracht, lekker koffie gedronken en toen de stad in getrokken. Eerst zijn we naar mijn school gelopen waar we ook Graziella ontmoet hebben, wat geluncht op Piazza Navona. Daarna naar het Pantheon en de Trevi Fontein geweest. Bij het Pantheon nog de beste koffie van Rome gedronken en het beste ijs van Rome gegeten. ’s Avonds heerlijk bij de Spaghetteria gegeten. Zaterdagochtend naar de Vaticaan Musea geweest, gelukkig hadden we kaartjes gereserveerd want er stond een hele lange rij! Vlakbij het Vaticaan lekker wat geluncht en doorgelopen naar Castel Sant’Angelo en Piazza del Popolo waar we nog even van het uitzicht hebben genoten. Daarna doorgelopen naar de Spaanse Trappen waar we natuurlijk de lekkerste tiramisù hebben gegeten. ’s Avonds lekker door Trastevere rondgelopen en daar ook gegeten. Zondagochtend eerst de kaartjes voor het Colosseum opgehaald, een rondje door het Forum Romanum gemaakt en toen een tour door het Colosseum gehad, ondergronds en de derde verdieping. Was een erg leuke en interessante tour! Na de tour hebben we de metro genomen richting Eataly waar we wat hebben gegeten en rondgelopen. Daarna weer de metro gepakt, dit keer naar Basilica San Paolo, was erg leuk om deze weer te zien. ’s Avonds op de Campo dei Fiori wat gegeten. Was weer een hele gezellige dag! :)