28 oktober tot 3 november: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 28 oktober tot 3 november: - Reisverslag uit Rome, Italië van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

28 oktober tot 3 november:

Blijf op de hoogte en volg Mariska

05 November 2013 | Italië, Rome

28 oktober tot 3 november:
Maandag in de middag naar school geweest en daarna gekookt en met mijn gastvader samen gegeten. Dinsdag in de ochtend naar school geweest en daarna met Rachel (een Nederlands meisje) nog wat door de stad gelopen en een heerlijke koek bij de McDonalds gegeten :). Woensdag naar school geweest en thuis wat geleerd. Donderdag de hele dag naar school geweest, het was ook Halloween. Na school kregen we op school nog wat lekkers en er waren mensen die ons konden schminken. Daarna naar huis gegaan en gegeten. Rond 22:00 uur Linda en Inge opgehaald van Termini en hun mijn huis laten zien. Daarna hebben we nog een tijdje gezellig gekletst en zijn we gaan slapen.

Vrijdag gingen we rond 10:00 uur de stad in richting het Colosseum, het Colosseum en het Forum Romanum bezocht. We hebben lekker wat geluncht en zijn doorgelopen naar Piazza Venezia waar we Monumento a Vittorio Emanuele hebben bezocht en van het uitzicht hebben genoten. Daarna zijn we naar Piazza Navona geweest en heb ik mijn school laten zien. Ik ben er ook achter gekomen dat er op Piazza Navona een heel mooi maar klein kerkje staat. Na Piazza Navona zijn we naar de Trevi Fontein geweest. ’s Avonds hebben we lekker en heel goedkoop wat gegeten in de wijk Trastevere. Na het eten zijn we op Campo dei Fiori cocktails gaan drinken. Was weer gezellig met z’n drieën zoals altijd vrijdag! Inge had uitgerekend dat we vrijdag in totaal 13 uur achter elkaar in de stad zijn geweest!

Zaterdag heb ik weer samen met Linda en Inge de toerist uitgehangen hier in Rome. We hebben de bus naar het Vaticaan genomen en de kerk van binnen bekeken, daarna doorgelopen naar Castel Sant’Angelo en daar een aantal foto’s gemaakt. Toen naar Piazza del Popolo gelopen en via Via del Corso (de goedkope winkelstraat) en Via Condotti (de winkelstraat met alle dure merken) naar Piazza di Spagna gelopen en daar tiramisu gehaald en gezellig op de Spaanse Trappen opgegeten. Na de Spaanse Trappen zijn we naar het Pantheon gelopen en die ook van binnen bekeken. ’s Avonds hebben we in de buurt van Piazza Navona lekker gegeten en hebben Linda en ik als toetje een crêpe met Nutella op Piazza Navona gehaald en zijn we nog doorgelopen naar de Trevi Fontein om daar foto’s te maken in het donker.

Zondag ben ik met Linda en Inge ’s ochtends naar Porta Portese geweest en hebben we nog even koffie gedronken in Trastevere. Daarna zijn we naar Circo Massimo gelopen en herkende ik ook Bocca della Verità en Giardino degli aranci en zijn we daar ook nog naartoe geweest. Daarna zijn we via Via Nazionale teruggelopen naar mijn huis en zijn we ’s avonds nog wat gaan eten op Campo dei Fiori. Was een top weekend hier in Rome met mijn lieve nichten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 21731

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: