11 juli tot 17 juli - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu 11 juli tot 17 juli - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Mariska Untersalmberger - WaarBenJij.nu

11 juli tot 17 juli

Blijf op de hoogte en volg Mariska

19 Juli 2016 | Thailand, Phuket

Ik had zondag 1 dag vrij, dit omdat de bezettingsgraad in het hotel nog steeds heel hoog ligt. Maandag moest ik weer gewoon werken, samen met P’Mam. Het is altijd makkelijk als ik met haar werk aangezien wij beide weten wat er moet gebeuren en ik niet alles hoef te controleren, dit moet wel als ik alleen met Maii werk. Aangezien het einde van mijn stage nu toch wel heel erg dichtbij komt en JJ dat ook heeft hebben we besloten om vrijdag 22 juli een soort afscheidsfeestje te geven voor alle collega’s, of in ieder geval zoveel mogelijk. We weten nog niet precies wat we gaan doen maar een aantal van mijn collega’s willen naar de karaoke gaan.. Het is wel erg leuk om te zien dat iedereen van de Front Office wel echt moeite wil doen om ook echt te komen en veel mensen vragen mij er ook de hele dag naar. Ook maak ik me wel een beetje zorgen aangezien een aantal mensen mij al hebben verteld dat hun doel is om dronken te worden en dat ze normaal gesproken eigenlijk niet drinken.. Maar het wordt vast heel gezellig met alle collega’s! Iedereen blijft namelijk ook maar zeggen dat ze mij zullen missen als ik weg ben en vergeet mij niet als je niet meer in Thailand bent, heel lief allemaal!

Dinsdag en woensdag was het niet heel bijzonder op het werk, behalve dan dat het heel druk was. Woensdagavond ging ik met Wei Wei nog even naar de 7 eleven om ontbijt voor de volgende dag te halen. Wij maken vaak spontaan een plan en zo ook woensdag, we besloten om bier en wat te eten te kopen en dan op het strand te zitten. Aangezien het nog steeds regenseizoen is was alles nat, we gingen dus maar op de tasjes van de 7 eleven zitten.. Het was wel erg gezellig en we zijn pas laat weer teruggegaan naar het hotel. Donderdag heb ik weer gewoon gewerkt en vrijdag was ik nog een dag vrij. De afgelopen 5 maanden had ik vrije dagen op zondag en maandag, als er dan één dag geannuleerd werd, dan was het of zondag, of maandag. Nu is dat in de laatste twee weken veranderd naar vrijdag..? Ik had al een aantal plannen gemaakt op zondag of maandag omdat ik dacht dat ik dan toch vrij was, maar die kon ik allemaal afzeggen. Vrijdag was wel echt de perfecte dag, geen regen, veel zon, een paar wolken en een beetje wind. Als ik bij Guest Relation werk dan staat dat bureau naast de Tour Desk. Ik praat veel met hen en het is altijd erg gezellig. Ik had een paar weken geleden van hun een gratis dagpas gekregen voor Paradise Beach. JJ en ik hadden besloten om die vrijdag te gebruiken. We hebben de hele dag daar doorgebracht met het prachtige weer en we hebben weer hard aan ons kleurtje gewerkt. Wat is het leven soms toch zwaar ;).

Afgelopen week had ik dus zondag en vrijdag vrij. P’Mam en Maii hebben beide drie dagen vrij en ik één dag. Er zitten natuurlijk zeven dagen in de week dus 3+3 is al 6 en dan is er nog maar 1 dag over voor mij. Op dit moment maakt dat mij allemaal vrij weinig meer uit aangezien ik in twee weken klaar ben met werken. Ik was zaterdag bij K. Jessica in het kantoor en toen vroeg zij nog wanneer mijn dagen vrij waren, ik zei alleen vrijdag en toen vroeg ik waarom eigenlijk maar één dag alweer. Toen zei K. Jessica tegen mij, zondag en vrijdag dat zijn toch twee dagen? Aan de andere kant van de week, haha. Ook vroeg K. Kathi mij later nog waarom ik maar één dag had en wat K. Jessica daarop had gezegd en toen moest zij daar ook wel om lachen. Ik ben er wel achter gekomen dat ik nog twee extra dagen vrij heb voordat ik klaar ben met mijn stage, ik hoef dus twee dagen niet te werken voordat ik naar Vietnam vlieg, ook wel lekker natuurlijk!

Wei Wei en ik hebben de traditie om op zondag fried icecream te eten, altijd chocolade met banaan en karamel. Normaal gesproken hebben we beide een vrije dag dus kan dat makkelijk, maar deze week moesten we beide werken. Toch hebben we nog een ijsje gehaald in de avond. Daarna zijn we nog wat gaan drinken in een restaurant waar ze live muziek hadden. Het begon later nog te regenen dus toen moesten we nog maar een drankje bestellen om te wachten op de regen ;). Het was wel weer heel gezellig!

  • 20 Juli 2016 - 08:49

    Els:

    Hallo Mariska,
    Wat is je stage snel omgevlogen. En Met goed resultaat. Mooi! Nu nog je twee laatste dagen. Nog een fijne reis toegewenst en dan tot gauw in Nederland.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Mariska

Actief sinds 21 Aug. 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 21675

Voorgaande reizen:

04 Februari 2016 - 26 Augustus 2016

Stage Thailand

08 Juni 2014 - 07 Juli 2014

Vrijwilligerswerk Zimbabwe

08 September 2013 - 16 Mei 2014

EF studiejaar in het buitenland

Landen bezocht: